קרן הריט אזורים ליווינג זכתה במכרז דירה להשכיר באשקלון

אזורים תשלם על הקרקע, כולל הפיתוח, סך של 31 מיליון שקל • עלות הבנייה מוערכת בכ-200 מיליון שקל • בפרויקט ייבנו כ-200 דירות, מחציתן לשכירות ארוכת טווח

שכונת אגמים בדרום העיר אשקלון / הדמיה: דני שמש Ddesign3
שכונת אגמים בדרום העיר אשקלון / הדמיה: דני שמש Ddesign3

החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל, הודיעו הבוקר על זכייתה של קרן הריט אזורים ליווינג במכרז להקמת פרויקט לשכירות ארוכת טווח, בשכונת אגמים בדרום העיר אשקלון. אזורים תשלם על הקרקע, כולל הפיתוח, סך של 31 מיליון שקל. עלות הבנייה מוערכת בכ-200 מיליון שקל.

פרויקט דירה להשכיר בשכונת אגמים אשקלון כולל כ-200 יחידות דיור בבנייה רוויה של 7-9 קומות. 100 יחידות דיור מיועדות להשכרה ארוכת טווח במודל דירה להשכיר - השכרה ארוכת טווח למשך 15 שנים, כאשר 50% מיחידות הדיור יושכרו בשכ"ד מופחת והיתר בשכ"ד קבוע ומפוקח - ו-96 יח"ד יוצעו למכירה מיידית בשוק החופשי, עם השלמת בנייתן.

על פי גורם בחברת אזורים ליווינג, מחיר הקנייה של דירה בשכונה עומד כיום על כ-1.3 מיליון שקל. מחיר ההשכרה הוא כ-3,500 שקל. לדבריו, קרן "אזורים ליווינג", החברה הזוכה במכרז, תחויב לתפעל ולתחזק את הפרויקט לתקופה של 15 שנים, באמצעות חברת ניהול ובהתאם למפרט תחזוקה שמוגדר על ידי דירה להשכיר.

מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל: "מודל השכירות ארוכת הטווח של דירה להשכיר יוצר אלטרנטיבה אטרקטיבית לשוכרים לטווח ארוך הנהנים מכל היתרונות של דירה בבעלות".

קרן הריט אזורים ליווינג הודיעה בחודש פברואר 2020 כי גייסה 400 מיליון שקל במסגרת הצעה לא אחידה שביצעה בהנפקה לגופים מוסדיים. מאזן החברה טרם ההנפקה עמד על כ-483 מיליון שקל, והונה העצמי מסתכם בכ-260 מיליון שקל. הקרן תתמקד בייזום והקמה של מתחמי מגורים להשכרה, לצד השבחת נכסים.

הפורטפוליו של החברה כולל ארבעה פרויקטים בשלבים שונים בהיקף כולל של 900 דירות. בין היתר, מדובר בפרויקט באשדוד שאוכלס לפני כשנה וחצי בהיקף של 112 יח"ד, שני פרויקטים נוספים הנמצאים בתהליך בנייה בשכונת הרקפות בראשון לציון (216 יח"ד) ובשכונת בית בפארק באור יהודה (364 יח"ד) ועוד פרויקט שנמצא בשלבי תכנון בבת ים ובו 217 יח"ד.