מכה על הברזל החם: פייבר יוצאת להנפקה שנייה לאחר שנסקה לשווי של 2 מיליארד דולר

שנה לאחר הנפקתה הראשונית בניו יורק, מכוונת חברת האינטרנט הישראלית לגיוס של עד 115 מיליון דולר, כשהיא בשווי הגבוה פי 3

בחודש הבא תציין חברת האינטרנט הישראלית פייבר  שנה מאז ההנפקה הראשונית שלה בבורסת ניו יורק. אחרי שמנייתה הונפקה במחיר של 21 דולר, היא זינקה ב-90% ביום המסחר הראשון שלה, אך אז נחלשה ובמשך מספר חודשים התקשתה לשחזר את השיא.

בסוף 2019 היא אף ירדה לזמן קצר אל מתחת למחיר ההנפקה. עם זאת, מתחילת 2020 המגמה במניה השתנתה לגמרי: היא נסחרת בעליות על רקע שיפור בתוצאות, ולמרות ירידות בעקבות ההלם הראשוני בשוק עקב משבר הקורונה - דווקא המגפה העולמית נתנה למניה דחיפה רצינית.

פייבר, שפיתחה זירת מסחר אינטרנטית שמאפשרת לפרילנסרים להציע שירותים ללקוחות, נסחרת כיום במחיר של כ-62.4 דולר, כמעט פי 3 ממחיר ההנפקה, המשקף לה שווי חברה של כ-2 מיליארד דולר.

על רקע המומנטום החיובי, בחברה יוצאים כעת למהלך של הנפקה משנית, ומתכננים לגייס סכום של עד 115 מיליון דולר.

החתמים שמלווים את פייבר בהנפקה הם ג'יי.פי מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ ו-UBS. באופן מפתיע אולי, ההנפקה אינה כוללת הצעת מכר מצד בעלי מניות קיימים, שחלקם מלווים את פייבר עוד מלפני ההנפקה. בעלי המניות כוללים את יונתן קולבר, קרן בסמר, קרן אקסל לונדון, SquarePeg Group, ION ואחרים. המנכ"ל, מיכה קאופמן, מחזיק ב-7.2% מהמניות שהשווי הנוכחי שלהן הוא כ-144 מיליון דולר, ושי וינינגר, שהקים עם קאופמן את החברה אך כבר אינו חלק ממנה, מחזיק ב-5.2% בשווי כ-105 מיליון דולר.

התשקיף שהוגש אתמול הוא לגיוס של 100 מיליון דולר, או 115 מיליון דולר בהנחה שחתמי ההנפקה יממשו אופציה שתינתן להם, לרכישת מניות נוספות במחיר ההנפקה עד 30 יום לאחר ביצועה. הסכום שיגויס נטו יעמוד על 93.8 מיליון דולר, או כ-108 מיליון דולר בכפוף למימוש אופציית החתמים.

במחיר הנוכחי של מניית פייבר, גיוס של 115 מיליון דולר משמעותו הנפקה של כ-1.8 מיליון מניות חדשות, שיהוו כ-5.4% מהון המניות לאחר ההנפקה. פייבר מייעדת את הסכום שיגויס בהנפקה לצרכים של הון חוזר, מימון הצמיחה וצרכים כלליים. בסוף הרבעון הראשון היו לחברה 154 מיליון דולר בקופה.

מצפה לצמוח השנה בעד 38%

על רקע מגפת הקורונה שהגבירה את מגמת העבודה מרחוק, החברה הציגה תוצאות טובות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה והעלתה את התחזיות השנתיות. בהקשר של הקורונה, פייבר כותבת בתשקיף כי בחודש מרץ, על רקע המגפה, התגברה התנודתיות של עסקי החברה, אך במהרה נרשמה התאוששות וחזרה לצמיחה ולמומנטום חיובי.

עם זאת היא מזהירה כנדרש כי למרות שמוקדם מדי לקבוע את ההשפעות של המגפה, ולמרות שתוצאות הרבעון הראשון לא הושפעו מכך באופן משמעותי, היא עלולה להיות מושפעת לרעה באופן מהותי. "אף שההתפתחות של מגפת COVID-19 אינה ודאית ורחוקה מלהסתיים, אנו מאמינים שאנו נמצאים בעמדה טובה לצמיחה בטווח הארוך לשנים רבות קדימה", נכתב בתשקיף.

נזכיר שפייבר מצפה לסכם את 2020 עם הכנסות של 145.5-147.5 מיליון דולר, צמיחה של 36%-38% ביחס ל-2019. היא צופה בשנה זו EBITDA שלילי בסך 7-9 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 18 מיליון דולר ב-2019, ומצפה לעבור ל-EBITDA חיובי במחצית השנייה של 2021.