ניצלה את עליית המניה: פייבר הבטיחה גיוס של 120 מיליון דולר

הגיוס שהבטיחה חברת האינטרנט הישראלית בהנפקה המשנית בבורסת ניו יורק, יסתכם ב-113 מיליון דולר נטו, בניכוי עמלות החתמים

חברת האינטרנט הישראלית פייבר הבטיחה גיוס של לפחות 120 מיליון דולר בהנפקה המשנית שלה בבורסת ניו יורק. החברה עדכנה בסוף השבוע כי התמחור של ההנפקה נקבע על 60 דולר למניה, וכי היא תנפיק 2 מיליון מניות חדשות. היקף הגיוס נטו, בניכוי עמלות החתמים, יעמוד על כ-113 מיליון דולר.

לחתמים בהנפקה ניתנה האפשרות לרכוש עד 300 אלף מניות נוספות, ואם יחליטו לעשות זאת היקף ההנפקה יגדל ב-18 מיליון דולר ברוטו, ויגיע לכ-130 מיליון דולר נטו. החתמים בהנפקה הם ג'יי.פי מורגן, בנק אוף אמריקה, סיטיגרופ, UBS, JMP, נידהאם ואופנהיימר. פייבר מייעדת את התמורה מההנפקה לצרכי הון חוזר, מימון הצמיחה וצרכים עסקיים כלליים אחרים.

פייבר , בניהולו של המייסד מיכה קאופמן, פיתחה זירת מסחר אינטרנטית שמטרתה לחבר בין פרילנסרים מתחומים שונים ללקוחות פוטנציאליים. החברה הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק לפני כשנה, במחיר של 21 דולר למניה ולפי שווי שוק של 650 מיליון דולר. באחרונה, על רקע מגפת הקורונה שהובילה למגמה נרחבת של עבודה מרחוק, פייבר סומנה כנהנית מהמגמות האלה ומנייתה זינקה לשיא של יותר מ-65 דולר.

בשבוע שעבר המניה נחלשה מעט, על רקע הדיווח על הכוונה לבצע הנפקה משנית, אבל מיד לאחר ההנפקה היא התאוששה והתקרבה שוב לרמות השיא שלה. שווי השוק הנוכחי של פייבר עומד על כ-2.1 מיליארד דולר - יותר מפי שלושה מהשווי בהנפקה הראשונית.

פייבר רשמה ברבעון הראשון של 2020 צמיחה של 44% בהכנסות לרמה של 34.2 מיליון דולר, והפסד נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) בסך 6.2 מיליון דולר. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים שונים וביניהם התגמול ההוני לעובדים, הסתכם ב-2.6 מיליון דולר, והיה משופר ביחס לתחזיות האנליסטים. ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות) המתואם הרבעוני היה שלילי ברמה של 2.9 מיליון דולר.

החברה עדכנה באחרונה כי היא מצפה לרשום בשנה זו EBITDA שלילי של 7-9 מיליון דולר - צמצום לעומת 18 מיליון דולר ב-2019, והיא העריכה כי תעבור ל-EBITDA חיובי במחצית השנייה של 2021, מוקדם מהצפוי.