אורי הדומי מצטרף לדירקטוריון זברה מדיקל ויז'ן

חברת זברה מדיקל ויז'ן עוסקת בניתוח של תמונות הדמיה באמצעות בינה מלאכותית

אורי הדומי / צילום: תמר מצפי
אורי הדומי / צילום: תמר מצפי

חברת זברה מדיקל ויז'ן, העוסקת בניתוח של תמונות הדמיה באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה על צירופו של אורי הדומי לדירקטוריון החברה. הדומי, לשעבר מנכ"ל חברת מזור שנמכרה לתאגיד מדטרוניק ב-1.64 מיליארד דולר, מנהל היום מטעם מדטרוניק את הפעילות בתחום החדשנות בישראל.

זברה מדיקל ויז'ן מאפשרת ניתוח של תמונות הדמיה תוך חיסכון בכוח אדם. לאחרונה קיבלה החברה את אישור ה-FDA החמישי שלה, הפעל לאבחון של שברים בעמוד השדרה הנובעים מאוסטיאופורוזיס, בשלב מוקדם שבו הם עדיין מגיבים לטיפול מונע. בשנה הבאה צפוי להתחיל שיתוף פעולה עם קופת חולים כללית בישראל בתחום הזה, מעבר לשיתופי הפעולה שחתמה החברה עם גורמים שונים ברפואה העולמית.

מחברת זברה נמסר כי מערכת הרפואה הבינלאומית, ובמיוחד תחום בדיקות ההדמיה, סובלים כעת מעומס גדול אפילו יותר מהרגיל בשל הצטברות מקרים שלא טופלו או לא נבדקו בתקופת הקורונה. השימוש בבינה מלאכותית עשוי לקצר חלק מן התורים ולאפשר לאתר מקרים דחופים לפני שהרדיולוגים המפענחים מספיקים להגיע אליהם.

זברה הוקמה על ידי איל גורה ומנוהלת על ידי אוהד ארזי. עד היום גייסה החברה 52 מיליון דולר ממשקיעים כגון ג'ונסון אנד ג'ונסון, אמון, אאורום, וינוד קושלה,  מנכ"ל salesforce.com מארק בניוף, אאורקראוד קיור, אינטרמאונטן ו-NVIDIA.