בגלל הקורונה: נכסים ובניין תפחית 170 מיליון שקל משווי נכסיה

לדברי החברה, הוקדמו השנה הערכות השווי השנתיות של נכסיה לרבעון הראשון, לאור השינוי בסביבה הכלכלית כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

חברת נכסים ובניין מזהירה כי השפעות משבר הקורונה הובילו להפחתה של כ-170 מיליון שקל בשווי נכסיה ברבעון הראשון של 2020. לדברי החברה, הוקדמו השנה הערכות השווי השנתיות של נכסיה לרבעון הראשון, לאור השינוי בסביבה הכלכלית כתוצאה מהשלכות משבר הקורונה.

נכסים ובניין היא זרוע ההשקעות בנדל"ן של קבוצת אי.די.בי-דסק"ש (דיסקונט השקעות), שבשליטת אדוארדו אלשטיין. לדברי החברה, ההפחתה בשווי נכסיה ברבעון הראשון נובעת מירידה של 50 מיליון שקל בשווי תיק ניירות הערך שלה כתוצאה מנפילת הבורסות בארץ ובעולם, וכן מירידת ערך בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שלה.

עוד מציינת נכסים ובניין, כי רוב הירידה בשווי הנדל"ן שבבעלותה נובעת מירידה בשווי ההוגן של מגדל המשרדים HSBC בניו יורק. כמו כן מעריכה נכסים ובניין, כי חלקה בירידת הערך של פרויקט המסחר והמשרדים טיבולי שבלאס-וגאס יסתכם בסכום של 10-20 מיליון שקל.

מנתונים שפרסמה נכסים ובנין  בדוחות הכספיים לסיכום 2019 עולה, כי תיק ניירות הערך שלה הסתכם בסוף דצמבר ב-602 מיליון שקל על פי דוח הסולו, וב-705 מיליון שקל על פי הדוחות המאוחדים. מגדל HSBC הוערך אשתקד לפי שווי של 935 מיליון דולר (3.27 מיליארד שקל), כך שכעת הופחת כנראה שוויו בכ-20 מיליון דולר.

פרויקט הטיבולי הוערך בסוף 2019 בספרים לפי שווי של 203 מיליון דולר (710 מיליון שקל). הפרויקט מהווה את הנכס היחיד של חברת IDBG, שהוחזקה בסוף 2019 בחלקים שווים בידי נכסים ובניין ואי.די.בי. מאז גדל חלקה של נכסים ובניין ב-IDBG ל-74.2% בעקבות התחשבנות הקשורה להלוואות בעלים שהעניקה נכסים ובניין בשמה ובשם אי.די.בי.

כעת עומדת על הפרק עסקת בעלי עניין, שבמסגרתה אמורה נכסים ובניין לרכוש את חלקה של אי.די.בי (25.8%) ב-IDBG, בתמורה ל-27.8 מיליון דולר (97 מיליון שקל). העסקה אמורה לעלות להצבעה באסיפת בעליי המניות של נכסים ובניין שתתכנס בעוד כשבועיים, כאשר השלמת העסקה תותנה בתמיכת רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה.