מנכ"ל אל על גונן אוסישקין במסר לעובדים: "ללא סיוע של המדינה, בכל מתווה שיסוכם לא נוכל לחדש את הפעילות"

במכתב לעובדים כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "אנו במאמץ מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה" • אוסישקין רמז שהחברה לא ממהרת לאשר את הצעת האוצר למתווה שכולל השתלטות על החברה

גונן אוסישקין  / צילום: איל יצהר
גונן אוסישקין / צילום: איל יצהר

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין במסר לעובדים: "ללא סיוע של המדינה, בכל מתווה שיסוכם לא נוכל לחדש את הפעילות". אוסישקין רמז שהחברה לא ממהרת לאשר את הצעת האוצר למתווה שכולל השתלטות על החברה (במתכונת של הלוואה בערבות מדינה בהיקף של 250 מיליון דולר והנפקה של 150 מיליון דולר במניות. המדינה מתחייבת לרכוש את המניות שלא יירכשו על ידי הציבור ולהעבירן לנאמן). במכתב לעובדים כתב אוסישקין, "אנו במאמץ מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה". אם יימצא בנק מלווה, הלוואה כזו תעמוד על 400 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 82.5%. עד כה הקשיים בקבלתה הייתה לאור התנגדות הבנקים לחשיפה ולסיכון בהיות אל על ממונפת בעסקאות מימון עוד לפני משבר הקורונה.

במכתב הוסיף אוסישקין, "ללא הגעה על סיכום והזרמת ההלוואה לא נוכל לחזור לפעילות זאת מאחר והסכום הזה נדרש כתנאי בסיסי מקדמי לחידוש הטיסות על מנת לאפשר תשלום חובות ללקוחות ולספקים". מדובר בין השאר על תשלום בהיקף של יותר ממיליארד שקל לנוסעים בגין טיסות שבוטלו.

"בכל אחד מהמתווים והצעות המדינה לסיוע יש תנאי יסודי של המדינה והבנקים והוא הגעה להסכם חתום עם העובדים המבוסס על יישום תוכנית ההתייעלות במלואה". תוכנית זו כוללת התייעלות של 350 מיליון דולר בשנה והיא תחייב פיטורים של אלפי עובדים, מכירת מטוסים וקיצוץ בתנאי השכר ובקווים.