מנכ"ל ריינאייר תוקף את ממשלת בריטניה: מדיניות הסגר והריתוק לבתים היא טיפשית

"הבעיה של ממשלת בריטניה היא שהם איחרו למסיבה. כעת הם משיקים סגר שהוא בבירור פעלול פוליטי מפני שהוא איננו סגר באמת", כך טוען מנכ"ל ריאנאייר מייקל או'לירי • לדעתו, לסגר שכזה אין ולא יהיה שום "אפקט רפואי"

מייקל או'לירי, מנכ"ל ריאנאייר / צילום: Richard Drew, Associated Press
מייקל או'לירי, מנכ"ל ריאנאייר / צילום: Richard Drew, Associated Press

מנכ"ל ריאנאייר מייקל או'לירי, תוקף את ממשלת בריטניה ואומר כי מדיניות הסגר והריתוק לבתים לנוסעים נכנסים של בריטניה היא "טיפשית ולא יעילה".

על פי תוכנית הממשלה, נוסעים שמגיעים לנמלי התעופה בבריטניה, לנמלי המעבורות ולמסופי הרכבות הבינלאומיות יחויבו מעתה בבידוד ביתי של שבועיים, עם קנס של עד 1,000 ליש"ט למי שיפר את ההוראות. "מה שזה הולך לעשות יהיה הרס לא ידוע, לא רק לחברות התעופה אלא לכל התיירות הבריטית - אלפי בתי המלון, האטרקציות לתיירים, המסעדות - בחודשים הקרובים", אמר או'לירי.

ריאנאייר היא חברת הטיסות המוזלות הגדולה באירופה וכמו כל שאר חברות התעופה היא חטפה מכה אנושה במהלך המגפה. כל צעד שהממשלות נוקטות משפיע דרמטית על היכולות שלה בהווה ובעתיד.

"כשטיסות בינלאומיות מגיעות, הם הולכים להפנות את הנוסעים לרכבת התחתית של לונדון, לגטוויק אקספרס או היתרו אקספרס (הרכבות המהירות), שבהן נוסע שנדבק יכול להדביק אלפי בריטים", אמר או'לירי בראיון לרשת "BBC". "הבעיה של ממשלת בריטניה היא שהם איחרו למסיבה. כעת הם משיקים סגר שהוא בבירור פעלול פוליטי מפני שהוא איננו סגר באמת". או'לירי טוען כי לסגר שכזה אין ולא יהיה שום "אפקט רפואי".

הנוסעים הנכנסים מתבקשים לנסוע "ישירות" לאתרי הבידוד העצמי שלהם, אך הם יכולים להישאר ללילה אחד במקום אחר לאורך הדרך, אם יש בכך צורך. "גם אם אתה ממלא את הטופס בנחיתה שלך היום, כל מה שאתה נותן הוא את מספר הטלפון הנייד שלך", הוא אמר. "אתה יכול להיכנס לסיינסברי או ללכת לים או למסלול גולף, ובכל מקרה לא סביר שמישהו ממשרד הפנים יתקשר אליך השבוע".

ריאנאייר מתכננת לחדש את טיסותיה לבריטניה ב־1 ביולי. לפי או'לירי, "אנחנו רואים אלפי משפחות בריטיות שמזמינות חופשה של שבועיים בהנחה שהם לא יושפעו מהסגר כשהן יחזרו הביתה. הטיסות מבריטניה מלאות. הבריטית מתעלמים מהסגר הזה. הם יודעים שהוא שטויות".

גם ווילי וולש, מנכ"ל החברה האם של בריטיש איירוויס, IAG, ביקר את התוכניות הממשלתיות ואמר כי "אנחנו צריכים לשגר את המסר שבריטניה חוזר לעסקים. ההחלטה הזו משגרת את המסר ההפוך, שבריטניה סגורה".

נראה כי הראיונות האחרונים מתוזמנים היטב שכן ריאנאייר, בריטיש אירוויס ואיזיג'ט מתכננות לתבוע את המדינה נגד הוראות הבידוד לנוסעים הנוחתים.