מניית ורינט צנחה: ירידה בהכנסות ומעבר להפסד בגלל עיכובי פרויקטים

עוד מהשפעות וירוס הקורונה: בסוף אפריל העסיקה ורינט הפועלת בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני 6,300 עובדים – ירידה של 200 מתחילת השנה

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה ורינט  פרסמה דוחות חלשים על רקע השפעות וירוס הקורונה ומנייתה נסחרה בירידה של כ-9% במסחר המאוחר בנאסד"ק. לפני הירידה, שווי השוק של ורינט היה 3.2 מיליארד דולר. ברבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2021 - הרבעון שהסתיים בסוף אפריל 2020 - נרשמה ירידה של 9% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, מעבר להפסד נקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) וירידה של 31% ברווח הנקי בנטרול סעיפים חשבונאיים (Non-GAAP).

לאחרונה נודע שוורינט הוציאה לחל"ת כמה מאות עובדים, כולל עשרות בישראל. מהדוח המלא שפורסם אתמול עולה שבסוף אפריל היא העסיקה 6,300 עובדים - ירידה של 200 לעומת סוף ינואר.

ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-287 מיליון דולר, כשמתוך הסכום 210 מיליון דולר הגיעו מתחום השירותים והתמיכה, ירידה מתונה לעומת הרבעון הקודם, בעוד שההכנסות ממכירות מוצרים (התחום הרווחי יותר לחברה) צנחו ב-25.8% ל-77.3 מיליון דולר. למרות ירידה של 4.2% בהוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי (GAAP) התכווץ ב-57.3% ל-6.2 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם הפסד המיוחס לבעלי המניות בגובה 6 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP: עדיין רווחית

על בסיס Non-GAAP, בנטרול שורה ארוכה של סעיפים חשבונאיים ובראשם התגמול המנייתי לעובדים והוצאות הקשורות לפיצול הצפוי של עסקי החברה, ורינט רשמה בשורה התחתונה רווח נקי של 33.9 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות, לעומת רווח של 49.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ורינט היא ספקית מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני. כזכור, ורינט הודיעה על כוונתה להתפצל לשתי חברות - חברה שתפעל בתחום האזרחי (Customer Engagement) והשנייה בתחום הביטחוני (סייבר). ברבעון הראשון, התחום האזרחי הציג הכנסות של כ-186 מיליון דולר, ירידה של 10.3%, והכנסות התחום הביטחוני ירדו ב-6.2% לכ-101 מיליון דולר.

ורינט ייצרה ברבעון תזרים של 76 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום הרבעון היו לחברה כ-622 מיליון דולר לעומת חוב של מעל מיליארד דולר, כלומר החוב נטו הסתכם בכ-390 מיליון דולר. כמות המזומנים שלה גדלה לאחר סיום הרבעון בזכות השקעה בסך 200 מיליון דולר מצד קרן אייפקס, כחלק מתוכנית הפיצול.

בסוף 2019, ורינט הודיעה על תוכנית לרכישת מניות של עצמה תמורת עד 300 מיליון דולר עד 2021, ובמהלך הרבעון הראשון היא רכשה מניות ב-34 מיליון דולר.

"מצפים לשיפור ברבעון השני"

"אחרי פברואר ומרץ, שהיו חודשים חזקים, חווינו באפריל עיכובים של פרויקטים רבים של לקוחות", אמר מנכ"ל ורינט, דן בודנר. "במבט קדימה, כשמשרדים נפתחים מחדש וההגבלות על נסיעות מבוטלות, אנחנו מצפים לשיפור ברבעון השני והמשך שיפור במחצית השנייה של השנה.

"אנחנו שמחים לדווח על התקדמות גדולה בתוכנית שלנו לייצר שתי חברות ציבוריות עצמאיות. השלמנו לאחרונה השקעה מאייפקס ושינינו תנאי הלוואה קיימת לצורך הפיצול".

בודנר הוסיף כי הפתרונות של ורינט הם קריטיים, ואמר כי "מרגע התפרצות המגיפה, נקטנו צעדים זריזים לסייע ללקוחות לעמוד באתגרים של הסביבה החדשה ואנו שמחים שקיבלנו פידבקים טובים".