ענקית משלוחי מזון נולדה: Just Eat Takeaway רוכשת את Grubhub

המיזוג יוצא לדרך אחרי הכישלון של Grubhub להתמזג עם חברת Uber האמריקאית מסיבות של הגבלים עסקיים • שווי השוק של החברה הממוזגת נאמד בכ-7.3 מיליארד דולר • just Eat takeaway.com היא הבעלים של חברת תן ביס הישראלית

הנהלת Grubhub מצלצלת בפעמון פתיחת המסחר בוול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press
הנהלת Grubhub מצלצלת בפעמון פתיחת המסחר בוול סטריט / צילום: Richard Drew, Associated Press

שוק משלוחי האוכל ממשיך לבעבע: בניסיון להפוך לשחקן הגלובלי השולט בתחום משלוחי האוכל, חברת Just Eat takeaway.com האירופית, אשר מחזיקה בין היתר בחברת תן ביס הישראלית, חתמה על עסקה למיזוג עם חברת Grubhub האמריקאית.

בכך תהפוך החברה הממוזגת לחברת משלוחי האוכל אונליין הגדולה בעולם מחוץ לסין ותחלוש על 25 מדינות. העסקה משקפת למניית Grubhub מחיר של 75.15 דולר, כך ששווי החברה הממוזגת נאמד בעסקה בכ-7.3 מיליארד דולר.

הצעד הזה מאפשר לראשונה לחברה האירופית ליצור דריסת רגל בארה"ב, והוא מתרחש בהמשך למיזוג שהתרחש לאחרונה בין טייק אוויי ההולנדית לבין Just Eat, אשר בבעלות גם החברה הקנדית SkipTheDishes.

המיזוג הנוכחי מתרחש לאחר שהמשא-ומתן בין Grubhub למתחרה האמריקאית שלה Uber נכשל, וזאת בשל חששות לביקורת בסוגיות הגבלים עסקיים מצד הרגולטור, ולאחר שהשתיים כבר הגיעו להבנות בנוגע למחיר העסקה.

בהודעה שמסרה טייק אוויי למשקיעים, היא מצהירה כי "החברה הממוזגת היא אחת מתוך השחקנים הרווחיים הבודדים בתחום", ומגלה כי היא ביצעה כ-593 מיליון הזמנות ב-2019 ומשרתת יותר מ-70 מיליון לקוחות פעילים בפריסה גלובלית. מחזור המכירות של Just Eat takeaway.com עמד ב-2019 על 1.7 מיליארד דולר, ואילו של Grubhub עמד על 1.3 מיליארד דולר, כך שהמחזור המשותף שלהן הסתכם בשנה החולפת בכ-3 מיליארד דולר.

השלמת העסקה צפויה להתרחש ברבעון הראשון של 2021. המטה המשותף של השתיים צפוי להתחלק בין אמסטרדם לבין שיקגו, עם נוכחות משמעותית בבריטניה.

Just Eat takeaway.com היא הבעלים של חברת תן ביס הישראלית, שנרכשה לפני כשנתיים מהמייסד בתמורה לכ-135 מיליון אירו