אמות ואלייד זכו במכרז הראשון במתחם שער העיר בירושלים

צפויים להתפרסם מכרזים שונים במסגרת רובע הכניסה לעיר, המתוכנן להיות מרכז העסקים החדש של הבירה • ההצעה הזוכה הייתה היחידה שהוגשה למכרז • מהחברות הזוכות נמסר הערב כי ההשקעה הכוללת בהקמת הפרויקט מוערכת על ידי הצדדים בסך של כ- 1.1 מיליארד שקל

בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בנייה בירושלים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

כשנתיים מאז שפורסם המכרז בפעם הראשונה על ידי עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י), הוכרזו זוכים במכרז הראשון המתייחס לפרויקט הכניסה החדשה של ירושלים (פרויקט שער העיר). במכרז, המתייחס לקרקע הסמוכה לתחנת הרכבת יצחק נבון בכניסה לעיר, זכויות לבניית שני מגדלי משרדים בני 36 קומות כל אחד. תמהיל השימושים המאושרים כוללים שימושים מסחריים, תעסוקה, משרדים, מלונאות ושימושים ציבוריים, בהיקף כולל של 78 אלף מ"ר.

הדמיה שער העיר ירושלים / צילום: עיריית ירושלים
 הדמיה שער העיר ירושלים / צילום: עיריית ירושלים

על פי תוצאות המכרז, חברות 'אמות השקעות בע"מ' ו'אלייד נדל"ן בע"מ' הוכרזו כזוכות כאשר סכום ההצעה עומד על כ-180.18 מיליון מיליון שקל, לא כולל מע"מ ולא כולל הוצאות פיתוח. דמי הפיתוח במכרז עמדו על 34 מיליון שקל וההצעה הזוכה היא ההצעה היחידה שהוגשה למכרז. המכרז השני בפרויקט הכניסה לעיר יפורסם בשנה הבאה.

נציין כי בימים אלו מקדמות רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים תכנית חדשה לרובע הכניסה לעיר הצפויה להגדיל את הזכויות והשימושים במתחם ותאפשר את הגדלת מספר הקומות בשני המגדלים ל-40 קומות כל אחד, לשימושי מסחר, תעסוקה, שימושים ציבוריים ומגורים בהיקף של כ-102 אלף מ"ר.

מהחברות הזוכות נמסר הערב כי ההשקעה הכוללת בהקמת הפרויקט (כולל מרכיב הקרקע) מוערכת על ידי הצדדים בסך של כ-1.1 מיליארד שקל ולוח הזמנים המוערך הינו כשנה-שנתיים להליכי תכנון ורישוי עד לתחילת הקמה ועוד כ-5-6 שנים להקמתו של הפרויקט. עוד נמסר כי חלוקת התשלום על הקרקע תיעשה בחלקים שווים בין החברות וכי סכום הזכייה מהווה כ-54% מהערכת השמאי הממשלתי המהוונת למגרש.

רובע הכניסה לעיר, שזה רק הראשון משורת מכרזים הצפויים להתפרסם במסגרתו, מתוכנן להיות מרכז העסקים החדש של הבירה ולכלול כ-20 מבנים בני 18-40 קומות, בייעוד תעסוקה, מסחר, מלונאות, מגורים, מבני ציבור ותרבות. המתחם כולו הוא פרי חתימת הסכם אסטרטגי בין משרד האוצר, רמ"י ועיריית ירושלים עוד בשנת 2014, הסכם לפיתוח הכניסה לעיר בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל.

המכרז הנוכחי שנסגר היום התייחס למתחם K מתוך התוכנית השלמה של שער העיר, והוא ממוקם בלב המתחם העסקי המיועד ובצמוד למרכז תחבורתי שיכלול את תחנת הרכבת המהירה, תחנת האוטובוסים המרכזית, שלושה קווי רכבת קלה, הפרדה מפלסית בשדרות שז"ר, וחניון ציבורי תת קרקעי עם כ-1,300 מקומות חניה. שטח הפרויקט כולו עומד על כ-220 דונם. על ניהול הפרויקט מטעם עיריית ירושלים אמונה חברת עדן - חברה עירונית שהוקמה כדי לפתח את מרכז העיר ירושלים, לרבות המע"ר הצפוני והמזרחי.

"בפרויקט שער העיר הושקעו על ידי רמ"י מאות מיליוני שקלים בפיתוח תשתיות, על מנת להביא את הפרויקט לכדי מימוש וכדאיות כלכליות. אנו גאים להיות שותפים לפיתוח הבירה ולהתנעתו המעשית של הפרויקט", כך מסר מנהל רמ"י עדיאל שמרון  היום לאחר פרסום תוצאות המכרז.

גם ראש העיר ירושלים משה ליאון התייחס לזכייה במכרז ומטעמו נמסר: "השיווק המוצלח של מתחם K הוא הצבעת אמון בעיר ירושלים, בפוטנציאל הכלכלי שלה והאמון שהמגזר העסקי רוכש לתהליכים המהותיים שקורים בה. כל אלה כנגזרת מהאסטרטגיה של קידום העיר בכל המרחבים. זהו עוד שלב בדרך להפיכת ירושלים לבירת העסקים של ישראל. המתחם יהיה אבן שואבת לחברות עסקיות מירושלים ומחוצה לה תוך קישור תחבורתי מהיר לערי המרכז ויספק אפשרויות תעסוקה נוספות לתושבי ירושלים".