קבינט הקורונה קבע הערב כי פעילות הרכבת תחודש בשבוע הבא ביום שני

ההחלטה מתקבלת לאחר סחבת ארוכה בנושא וגרירת רגליים של הממשלה ומשרד התחבורה, כאשר 4 מועדים שהוחלט להחזיר בהם את הרכבת לפעילות, לבסוף נדחו

רכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קבינט הקורונה קבע הערב כי פעילות הרכבת תחודש בשבוע הבא ביום שני, בהתאם למגבלות והנחיות שיפורטו לציבור ע"י משרד התחבורה ורכבת ישראל. ההחלטה מתקבלת לאחר סחבת ארוכה בנושא וגרירת רגליים של הממשלה ומשרד התחבורה, כאשר 4 מועדים שהוחלט להחזיר בהם את הרכבת לפעילות, לבסוף נדחו.

הרכבת תחזור לפעילות תחת מגבלות שיפורטו בהמשך. המתווה הראשון לחזרת הרכבת, שבסופו של דבר לא הובא לכדי יישום במועד הראשון שנקבע, לא קבע מגבלה של נוסעים בקרונות, בשל הקושי לפקח על המתרחש ברציפים ועל הקרונות. הנוסעים הונחו לעטות מסכות ולשמור על מרחק, וכן להקפיד על שטיפת או חיטוי ידיהם. כעת, מסתמן כי פעילות הרכבת תוגבל לכדי 500 נוסעים ברכבת, ורכישת כרטיסים מראש באתר רכבת ישראל. מגבלות נוספות שנקבעו, הינן איסור על אכילה ושתייה במהלך הנסיעה, עטיית מסכות במשך כלל הנסיעה כולל בזמן שיחות טלפון.

לפי המתווה המסוכם, על מנת לאפשר את הגבלת מספר הנוסעים, נוסעים יידרשו להנפיק שובר כניסה לרכבת הרצויה על בסיס מילוי מספר זהות. כמות שוברי הכניסה מוגבלת ל-500 בכל רכבת .לא יונפקו שוברים מעבר לכמות הזו. הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון. כמו כן, ניתן יהיה להזמין שובר נסיעה במוקד שירות הלקוחות במספר *5770 או באמצעות עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ברחבי הארץ. לא תתאפשר כניסה לתחנה ללא הצגת שובר כניסה התואם לזמני הרכבות בתחנה.

מאבטחי הרכבת יבדקו חום באמצעות מצלמות תרמיות מתקדמות, יתשאלו את הנוסעים, וכן יוודאו עטיית מסיכה בעת הכניסה. בשל כך ייתכנו זמני המתנה ארוכים בכניסה לתחנות ולנוסעים מומלץ להקדים את זמן ההגעה לתחנות.

בנוסף, מעדכנת רכבת ישראל על שינוי בקווי הנסיעה; תנועת הרכבות תחזור לסדרה (בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג), למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול. בשל עבודות לחישמול המסילות, לא תחודש תנועת הרכבות בין ראש העין צפון לרעננה. בשל כך תחנות רעננה דרום ומערב, הוד השרון סוקולוב וכפר סבא נורדאו תישארנה סגורות. רכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ראש העין צפון (במקום בתחנת רעננה מערב).

בשל עבודות לחישמול הקו לאשקלון והקמת המרכז התפעולי החשמלי בעיר, יופעל קו ראשל"צ משה דיין-ראש העין צפון בתדירות של שתי רכבות בשעה במקום ארבע רכבות בשעה (בשעות שיא). על מנת לווסת את הגודש בקו זה, נוסעים מתחנות אשקלון ואשדוד מתבקשים להשתמש בקו הפרברי הנוסע דרך תחנות רחובות ולוד.

בשל העבודות לחישמול המסילות מצפון לתל אביב, תופסק תנועת הרכבות בין תחנות ת"א סבידור מרכז ובית יהושע, מידי לילה בין השעות 21:00-05:00 (תשע בערב עד חמש בבוקר) וכן בימי חמישי החל משעה 21:00 ועד יום ראשון בשעה 5:00 בבוקר.

בשלב זה לא יחודש השירות בקו בית שמש-ירושלים מלחה. השירות בקו המהיר לירושלים יחודש במלואו עד לתחנת ת"א ההגנה. בשבועות הקרובים תאריך רכבת ישראל את השירות בקו עד לתחנת ת"א סבידור מרכז עם עצירה בתחנת ת"א השלום.

מרכבת ישראל נמסרו השאלות והתשובות בנוגע למתווה:

מדוע יש צורך בהנפקת שובר כניסה?
בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל"ל, אושר חידוש תנועת הרכבות בכפוף למגבלת 500 נוסעים ברכבת, במטרה לשמור על הנחיות הריחוק החברתי. לשם כך יונפקו שוברי כניסה ייעודיים. ללא שובר נסיעה בתוקף ללא תתאפשר כניסה לתחנה.

האם השובר הכניסה יחליף את כרטיס הנסיעה ברכבת?
שוברי הכניסה יונפקו ללא תשלום ובנוסף לכרטיס הנסיעה שיש לרכוש טרום עלייה לרכבת. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר כניסה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.

כיצד מזמינים שובר כניסה?
ניתן להנפיק שובר בדרכים הבאות:
• באתר האינטרנט של הרכבת או ביישומון בתכנון מסלול נסיעה לאחר בחירת הרכבת המבוקשת יופיע כפתור "הזמנת שובר"
• מוקד השירות הטלפוני במספר *5770.
• עמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות.
השובר יונפק לפי מספר זהות ויכלול ברקוד אותו יש להדפיס או להציג על מסך הטלפון עם ההגעה לתחנות.

אם אין ברשותי טלפון חכם (סמארטפון), כיצד אוכל להזמין שובר כניסה?
ניתן להזמין שובר כניסה באמצעות המחשב ולהציג שובר נסיעה וברקוד מודפס. לחילופין ניתן להנפיק שובר כניסה בעמדות הנפקה שייפרסו בתחנות מרכזיות ונבחרות.

היכן עלי להציג את שובר הכניסה והאם עליי לרכוש כרטיס נסיעה?
בכניסה לתחנה יש להציג את השובר מודפס או על גבי מסך הטלפון. לא תתאפשר כניסה ללא שובר נסיעה בתוקף. אין שינוי באופן התשלום באמצעות מזומן או רב קו. עם זאת ללא שובר נסיעה תקף לא תתאפשר כניסה לתחנה.

מה עליי לעשות אם איחרתי את הרכבת אליה הזמנתי שובר?
נוסע אשר יאחר את מועד הרכבת עבורה הוזמן השובר ינפיק שובר חדש ומעודכן לרכבת הבאה בכפוף למגבלת 500 הנוסעים.

כמה זמן מראש ניתן להנפיק את השובר כניסה והאם יש הגבלה על מספר השוברים היומיים שנוסע יכול להנפיק?
ניתן להזמין שובר נסיעה החל מ-48 שעות לפני הנסיעה המבוקשת. לא תתאפשר הזמנת שובר מוקדם מיומיים לפני הנסיעה. ניתן להנפיק שובר כניסה אחת לשלוש שעות. לא תתאפשר הזמנה של מספר שוברים לאותה רכבת.

האם ניתן להנפיק מספר שוברים לרכבת מסוימת?
כל נוסע יכול להנפיק שובר אחד בלבד לרכבת ספציפית. נוסעים המעוניינים לנסוע יחדיו (למשל משפחות) ינפיקו שובר כניסה נפרד לכל נוסע.

מהן ההנחיות הנוספות לנוסעי הרכבת בתקופת הקורונה?
נסיעה ברכבת בשגרת קורונה כוללת הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הזמנת שובר נסיעה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. במקרה של תסמיני מחלה לא תתאפשר כניסה לתחנות.

האם תבצעו אכיפה לשמירת הנחיות הקורונה?
יודגש כי האחריות לשמירת ההנחיות היא על הנוסעים. רכבת ישראל תקיים הסברה נרחבת, תמדוד חום באמצעים תרמיים חדישים ותפזר עמדות חיטוי בתחנות.

מדוע חידוש תנועת הרכבות נדחה שוב ושוב בעבר?
רכבת ישראל פועלת בהתאם להנחיות הגורמים הממשלתיים המנהלים את משבר הקורונה. ההחלטה על דחיית השירות העבר נעשתה על ידי משרד הבריאות והמל"ל.

מהם השינויים בקווי הנסיעה?
תנועת הרכבות תחזור לסדרה (בשלב זה ללא רכבות הלילה וללא עצירה בנתב"ג), למעט קווים בהם מבוצעות עבודות תשתית שעיקרן ביצוע פרויקט החישמול ובדגש על מסילות טבעת השרון.

לנוסעי הרכבת מומלץ להתעדכן בפרטים המלאים אודות זמני הרכבות, מסלולי הנסיעה, במוקד השירות הטלפוני שמספרו *5770, אתר רכבת ישראל, בפייסבוק.

האם התחנות והרכבות יחוטאו באופן שוטף ובתדירות גבוהה?
ניקיון התחנות והרכבות (בייחוד אזורים רגישים) יבוצע מספר פעמים ביום.

איך אני מקבל זיכוי / פיצוי לחוזה שרכשתי ולא בוצע בו שימוש בגלל הקורונה?
משרד התחבורה פירסם לציבור את האפשרויות העומדות בפניו לקבלת הזיכוי, ואת אופן הביצוע. למידע המלא ניתן לפנות למוקד משרד התחבורה במספר 8787*.

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988