המניה הישראלית שזינקה היום ב-108% על רקע הסכם עם מאסטרקארד

המניה קפצה היום ב-108% במחזור מסחר גדול וננעלה במחיר של כ-1.38 דולר אוסטרלי, המשקף לחברה שווי שוק של כ-552 מיליון שקל • הסיבה לזינוק: הסכם בין חברת הפינטק הישראלית ומאסטרקארד

פינטק / איור: Shutterstock
פינטק / איור: Shutterstock

הסכם בין חברת הפינטק הישראלית ספליטיט לבין ענקית כרטיסי האשראי הגלובלית מאסטרקארד הוביל היום לזינוק משמעותי במניית ספליטיט בבורסה האוסטרלית. המניה קפצה היום ב-108% במחזור מסחר גדול וננעלה במחיר של כ-1.38 דולר אוסטרלי, המשקף לחברה שווי שוק של 233 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-552 מיליון שקל. ספליטיט הונפקה לראשונה בינואר 2019 ונחשבת לאחת המניות הישראליות המוצלחות יותר בבורסה האוסטרלית, אם כי לאחר שמנייתה נסקה לשיא בשנה שעברה היא נחלשה והתקשתה לשחזר את השיא.

ספליטיט הוקמה על ידי גיל דון ואלון פייט, ומנוהלת כיום על ידי בראד פייטרסון. החברה שנותנת פתרון לבעיה שקיימת בעולם והיא היעדר האפשרות לחלק עסקה למספר תשלומים בכרטיס אשראי. ברוב המדינות אין לצרכנים אפשרות כזאת, וספליטיט היא זו שמאפשרת זאת.

ההסכם עם מאסטרקארד נחתם לתקופה ראשונית בת 5 שנים עם אפשרות להארכה לאחר מכן, ובמסגרתו יבוצעו פיילוטים בשלושה שווקים, מתוך מטרה להשיק את הפתרון באופן גלובלי בהמשך. ספליטיט ציינה בדיווח לבורסה כי בשלב זה היא עדיין אינה יודעת להעריך את ההשפעה הכלכלית של החוזה.

"אנחנו נרגשים מאוד לשתף פעולה עם מאסטרקארד שחולקת איתנו את המחויבות העזה להאיץ את אימוץ האפשרות לבצע עסקה בתשלומים", מסר פייטרסון. "זוהי דרך פנטסטית להרחיב את הפצת הפתרון שלנו, תוך מינוף הפריסה הגלובלית המדהימה של מאסטרקארד. חלק מרכזי באסטרטגיה שלנו הוא לצמוח באמצעות שיתופי פעולה".