פבלו רוזנברג: "אנחנו לא אנשים שמבעירים צמיגים וחוסמים צמתים"

רוזנברג הוא זמר, נשוי ואב לשלושה ילדים • מגפת הקורונה מציבה אתגר כלכלי קשה מאוד לאמנים: "לא הכנסתי בכל החודשים האלה שקל, אבל במס הכנסה ומע"מ חושבים שעבדתי, בגלל שנכנסו תשלומים של שוטף פלוס" • פרויקט מיוחד

פבלו רוזנברג / צילום: כפיר זיו
פבלו רוזנברג / צילום: כפיר זיו

תעשיית הבידור ספגה מכה אנושה בעקבות משבר הקורונה. ביקשנו משישה אמנים מוכרים - חמי רודנר, אורן ברזילי, נלי תגר, נדב אבקסיס, יונתן רזאל ופבלו רוזנברג - לספר על ההתמודדות עם הסגר, קשיי הפרנסה ועל הציפיות מהמדינה

"ביום שהחליטו לסגור את השמיים בדיוק חזרתי ממדריד ונכנסתי לבידוד. הכול נכנס לסגר, הופעות התבטלו. הייתי הראשון שעשה הופעה בבית. פרסמתי בפייסבוק ובאינסטגרם שאני עושה 'מופע בידוד' וב-N12 ראו את זה והציעו לי לשתף איתם פעולה. הם שלחו לי ציוד שאני חיברתי לבד, אח שלי, שמוליק, עזר מרחוק והיו עשרות אלפי צפיות, אבל אפס שקלים.

"יש לי אישה ושלושה ילדים שאני צריך לפרנס, אחריות כלפי אנשים שעובדים איתי והכל נמחק בבת אחת. חטפתי זפטה נוראית. חשבתי מה עושים. זאת הרי לא בעיה רק שלי, שאין לי פתאום ביקוש או משהו, העניין הוא אם יש לי כסף בצד כדי לשרוד את התקופה הזאת. זה הזכיר לי מערבולת בים. זה או שאתה נלחם וטובע, או שאתה מחכה שזה יעבור ונשאר כמה שיותר אופטימי. אז מצאתי גם נקודות טובות בקורונה, העצירה מהמרדף הזה קסמה לי בשלב מסוים.

"הבעיה היא כלכלית. לא הכנסתי בכל החודשים האלה שקל, אבל במס הכנסה ומע"מ חושבים שעבדתי, בגלל שנכנסו תשלומים של שוטף פלוס כמו בענף שלנו. לא קיבלתי פעימה ראשונה, לא שניה, הארל ויזל לקח את כל הקופה. הוא והלפרין.

"אנחנו לא אנשים שמבעירים צמיגים וחוסמים צמתים, הקודים שלנו מתורבתים. הלכתי להפגנה הראשונה בכיכר רבין של אביב גפן ופגשתי את רמי קליינשטיין. אפילו חיבוק לא נתנו, עמדנו שם עם מסכה וחזרתי הביתה מרוסק. לזה הגענו? זה עצוב ולא מגיע לנו. וזה קורה לנו, כי אומנים לא יכולים להתאגד ולהילחם ביחד, כי אם נשבות ויציעו למישהו להופיע, הוא יילך, כי זה חזק מאיתנו. אנחנו חיים ממחיאות כפיים ואהבה.

"סיבוב ההופעות שלי אמור להתחיל בעשירי ביולי בזאפה. 250-300 איש, כמה שיאשרו. עם 300 איש אני לא יוצא עם פרנסה, אבל זה מקיים את הלהקה והצוות הטכני, זה נותן סיפוק ואושר ומחזיר אותך לגלגל, כי עכשיו אנחנו לא עליו.

"בסופו של דבר מי שדפק אותנו זאת המדינה. המסקנה היא השכוח היחיד הוא הכוח הפוליטי. מבחינת ביבי וחבר מרעיו אנחנו לא מהבייס שלו, אז שניחנק. מה שמחזיק אותי עכשיו זה חלום שאני רוצה להגשים. לשיר דואט עם בארי גיב מ'הבי ג'יז'. זאת לא פנטזיה. הייתי אמור להופיע במיאמי ב-6 במאי. דיברתי עם חבר שלי, חיים סבן, וסיפרתי שאני רוצה לשיר עם בארי. הוא אמר שהוא לא מכיר אותו אבל יש להם אותו עורך דין, אז יש לי פיקסר לא רע. לפני שבוע דיברתי עם במאי סרטים שגם הוא קרוע עליו והצעתי לו לעשות סרט על המפגש בינינו ואנחנו עובדים על זה, אז יש אופק".

זמר. בן 55, נשוי ואב לשלושה. מייסד להקת סטלה מאריס, משתתף בסדרת הדוקו-ריאליטי "טיול אחרי צבא"