"הטרגדיה של הקורונה היא כאין וכאפס למה שיקרה אם תהיה רעידת אדמה"

פרויקט הריסה ובנייה ברחוב הרא"ה 240 ברמת גן, התחיל להתגלגל לפני יותר מעשור, ועכשיו קיבל היתר בנייה • דייר בבניין: "מרגיז אותי שיש חוקים ויש החלטות ולא זז כלום"

סיפור בעלי הדירות:

נחום קליסר, אחד מבעלי הדירות בבניין, רואה קשר ברור בין מה שקורה במדינה בתקופת הקורונה לבין ההתנהלות כלפי בתים שזקוקים לחיזוק: "הבניין אוכלס ביוני 58', כולנו היינו עולים חדשים. יש שם גג רעפים, הבניין רעוע מאוד, אין ביוב בצנרת אלא בור ספיגה. אם חס וחלילה מחר תהיה רעידת אדמה, הטרגדיה של הקורונה היא כאין וכאפס למה שיקרה. ייהרגו אלפים. מרגיז אותי שיש חוקים ויש החלטות ולא זז כלום.

"התחלנו לפני למעלה מעשר שנים אבל עם חברה אחרת. הוא היה די שרלטן ורצה להחתים את כולם אבל עצרנו את זה בזמן. את החתימה עם גרופית עשינו בסוף 2013.

"שנתיים אחרי שהוגשה התוכנית, בספטמבר 2015, הבקשה נדחתה בגלל שינויים במדיניות של העירייה, אבל לא ידעו מה המדיניות והיזם לא יכול היה לשנות את התוכניות בהתאם. רק באוגוסט 2018, הבקשה אושרה מחדש אבל הפחיתו את השטחים ואת מספר יחידות הדיור בבניין. היום הדירות הן בערך 58-60 מ"ר והיה מדובר על 90 מ"ר לכל דירה, אז הורידו ל-83 מ"ר. אין לי בעיה עם מטר יותר מטר פחות, אלא עניין של להתקדם עם התכנון, אחרת הבניין יקרוס יום אחד".

התמורה שמקבל היזם:

33 דירות, מהן 11 חוזרות לבעלי הדירות ו-22 למכירה.

התמורה שמקבלים הדיירים:

דירות חדשות בבניין חדש, עם מרפסת שמש וחניה אחת בחניון תת-קרקעי. מיום הפינוי תינתן שכירות בסכום חודשי שיקבע ע"י השמאי של הבנק או לפי דמי שכירות הקבועים בהסכמים.

חניה:

כיום אין חניות בבניין. בבניין החדש ייבנו שתי קומות של חניון תת-קרקעי ולכל דירה בבניין תוצמד חניה אחת.

לו"ז:

היתר הבנייה התקבל לאחרונה, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב.

מיקום מדויק: הרא"ה 240, רמת גן
המצב הקיים: בניין מגורים ישן בן 3 קומות ובו 11 דירות
היזם: חברת גרופית הנדסה אזרחית ועבודות ציבוריות
אדריכל: דני מועלם
עו"ד היזם: משרד זיו גרומן ושות'