עסקת ענק למגוריט: רוכשת 80 דירות בירושלים תמורת 200 מיליון שקל

הדירות ייבנו כחלק מפרויקט בנייה של מאות דירות במתחם "עץ חיים" שממוקם בסמוך לשוק מחנה יהודה • יתר הפרויקט ייבנה ע"י קבוצת רכישה בהובלת חברת בסר

פרוייקט מחנה יהודה בירושלים / הדמיה: 3division
פרוייקט מחנה יהודה בירושלים / הדמיה: 3division

קרן מגוריט , שעוסקת בהשכרת דירות לטווח ארוך, רכשה 80 יח"ד במתחם "עץ חיים" שממוקם בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים, תמורת כ-200 מיליון שקל. המוכרים הם קבוצה של בעלי קרקע פרטיים, וביניהם איש העסקים עמיר בירם. העסקה כוללת את רכישתם של 38 חניות תת קרקעיות ו-44 מחסנים.

על פי הסכם הרכישה, הדירות יימסרו למגוריט בתוך חמש שנים. לפי פרטי העסקה מוכרי הקרקע יקבלו 160 מיליון שקל מההון העצמי של מגוריט ועוד 40 מיליון שקל במניות של מגוריט במחיר של 7.5 שקלים למניה.

מנכ"ל מגוריט מתי דב אמר ל"גלובס" כי "בעלי הקרקע מכרו את הזכויות של שני מגדלי המגורים לקבוצת רכישה שנקראת 'בסר מחנה יהודה'. מתוך 308 הדירות מכר בסר 228 דירות למשקיעים. חלק מהדירות נשארו בבעלות בעלי הקרקע. אנחנו קנינו 80 דירות מקבוצת חברות שמכרו לנו אותן כיזמים. אנחנו נקבל את הדירות מוכנות לפי תנאי חוק המכר".

פרויקט "עץ החיים" משתרע על שטח של כ-6 דונם, בצומת הרחובות יפו, כי"ח ועץ החיים, וכולל שני מגדלים בני 30 קומות כל אחד, המכילים 308 יחידות דיור, לצד שטחי מסחר, מלונאות, שטחי שימור ושטחים ירוקים, מעל מרתף בן שבע קומות הכולל חניות, מחסנים ושימושי מסחר נוספים.

אדריכל התוכנית הוא איאן באדר, מהמשרד האמריקני PEI COBB FREED & Partners. האדריכל הישראלי הוא מוטי כסיף, ממשרד ברעלי לויצקי כסיף. תנאי התוכנית לאישור מולאו בתחילת חודש אפריל 2020. במאי האחרון נחתם הסכם ביצוע מול קבוצת אשטרום והצפי למסירת הדירות בפרויקט הוא בעוד כחמש שנים.

בעבור חברת מגוריט, המנוהלת ע"י מתי דב וארז רוזנבוך, רכישת הדירות בפרויקט עץ חיים היא העסקה הרביעית בירושלים. בחודש מרץ האחרון רכשה 59 דירות בשכונת ארנונה, היא שותפה עם קבוצת מנרב בפרויקט של דירה להשכיר בשכונת מלחה ויש לה בניין שלם במרכז העיר. בנוסף, יש לחברה 5 פרויקטים בתל אביב, 2 בהרצליה וכן פרויקטים בגבעת שמואל, רמת גן, פתח תקוה, קרית אונו, רמלה, באר יעקב, חולון, ראשון לציון ובני ברק. בעקבות העסקה מלאי הדירות של הקרן צפוי לגדול לכ-1,330 יח"ד, מתוכן כ-340 מושכרות.