עובר ושב: הייתה לוביסטית של הבנקים, כעת תאתר מנהל תקשורת לבנק ישראל

וגם: ועדת המדרוג החליטה להפסיק להעביר את נתוני הרייטינג של "כאן" • השיחה

אמיר ירון, עליזה גורן / צילום: יונתן בלום, עינת לברון
אמיר ירון, עליזה גורן / צילום: יונתן בלום, עינת לברון

אתר את המאתר: בבנק ישראל פרסמו לאחרונה במסגרת מדורי הדרושים "פנייה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל/ת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה בבנק ישראל". מדובר בתפקיד חדש שנוצר במסגרת התוכנית האסטרטגית. הממונה, שיהיה חבר הנהלת הבנק, יעמוד בראש אגף חדש שלתוכו ישולבו יחידת הדוברות ויחידות נוספות בבנק העוסקות בתקשורת, הסברה וקשרי קהילה.

מי יחפש וימצא את מנהל/ת התקשורת המיועד/ת? מתברר שדמות שלה היכרות רבת שנים עם הבנק, אבל דווקא מצד הבנקים המסחריים והמגזר הפיננסי, ומי שקידמה את האינטרס שלהם וביקשה להשפיע על גורמי הממשל. הגון? לא בעיני הלובי הציבורי - לובי 99. 

את עיניהם צדה העובדה כי עליזה גורן, שייסדה ועמדה במשך שנים בראש משרד הלובינג גורן עמיר (אך מכרה את חלקה במשרד לפני ארבע שנים ופרשה לגמלאות), היא חברה בוועדת האיתור. "לגישתנו קיים טעם לפגם, ולא רק בשל מראית העין הציבורית, בכך שמי שהייתה במשך שנים רבות לוביסטית בכירה ובעלים של אחד ממשרדי הלובי המובילים בישראל, וייצגה בין היתר את בנק דיסקונט וגופים משמעותיים במשק שהינם לווים גדולים של המערכת הבנקאית, תהיה חברה בוועדת איתור מטעם בנק ישראל, שתפקידה לאתר עובד בכיר לבנק הפועל בתחום התקשורת וקשרי הממשל", כתבו מנכ"לית הפורום עו"ד לינור דויטש ועו"ד נועה זלצמן במכתב הממוען לנגיד ירון.

מבנק ישראל נמסר בתגובה לפניית "גלובס" כי: "על מנת לבחור חבר הנהלה חדש, נוהג בנק ישראל למנות ועדת איתור כחלק מתהליך הבחירה והמינוי. אין בכך חובה כלשהי, אך מדובר בפרקטיקה מקצועית שמיטיבה ומשפרת לטעמנו את תהליך המינוי ואף מסייעת ומגדילה את סיכויי הצלחתו. הבנק אף נוהג לפרסם את שמות חברי הוועדה בשקיפות מלאה. על מנת שהוועדה תבצע עבודתה בצורה מיטבית, ממונים בדרך כלל שני נציגים מתוך הבנק, שהם חברי הנהלה ותיקים ונציג אחד מהציבור, בעל ניסיון מקצועי ורקע בתחום הרלוונטי. תפקידה של הוועדה להציע שניים עד שלושה מועמדים לנגיד, הנגיד מראיין את המועמדים ובוחר סופית את המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד. בחירת נציג הציבור נעשית תמיד אגב בחינה ושלילה של ניגוד עניינים אפשרי מול הבנק. לעתים נבחרים אנשי אקדמיה ולעתים בעלי תפקידים מקצועיים מהתחום. במקרה דנן נבחרה נציגה בעלת ניסיון מקצועי רב שכבר אינה פעילה בתחום מספר שנים". גורן ביקשה שלא להגיב לדברים.

עמירם ברקת

חדשות טובות

לצמאים לתרבות ולמופעים מציעה ההסתדרות את גג בניין ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב. על הגג תעלה במהלך חודש יולי סדרת מופעי ערב בתשלום, שכמובן ייערכו בהתאם להנחיות התו הסגול.

מצנח הזהב

איזה תקשורת ואיזה נעליים: חברת "קו מנחה שירותי מידע ותקשורת" מתכננת למנות בקרוב את שחר תורג'מן, יו"ר יצרנית הנעליים ומוצרי האופנה בריל, לתפקיד דירקטור חיצוני בחברה. לצורך כך זימנה החברה לחודש הבא אסיפת בעלי מניות.

היה שווה להגיע עד טהרן? זהו, שלא נדע

ימים ספורים לאחר שנודע כי חברת אפל רכשה אותה, עלתה לאוויר הסדרה טהרן של תאגיד השידור הציבורי. הסדרה עוררה עניין רב בקרב תעשיית המדיה שכן מדובר באחת ההפקות המושקעות בארץ והמכירה רק הגבירה את העניין: התאגיד שילם 800 אלף שקל לפרק וסכום נוסף גויס מחברת הפצה.

על-פי ההערכות, עמדה ההשקעה בכל פרק על כ-1.2 מיליון שקל. אולם למרות העלות הגבוהה, לא תהיה אפשרות להשוות את ההוצאה מול ההישגים. ועדת המדרוג החליטה דווקא כעת להפסיק לחלוטין להעביר את נתוני החשיפה של התאגיד. נזכיר, כי התאגיד פרש אמנם מהוועדה, אולם עד עתה הוא המשיך לחשוף את נתוני הרייטינג של התוכניות. דווקא ביום השידור הופסק לחלוטין פרסום הנתונים ולכן איש, כולל אנשי התאגיד, לא ידע מה היקף החשיפה.

נציין כי התאגיד שילם בכל שנה לועדת המדרוג 1.2 מיליון שקל וכעת הוחלט בוועדה לא לתת יותר לתאגיד נתונים בחינם. בשונה מתכניות אחרות של התאגיד הפרקים לא ישודרו ביוטיוב בשל דרישת אפל, כך שלא רק שלא יהיו נתונים, גם אופציות הצפייה למי שיפספס פרק, תהיה מוגבלת. בוועדת המדרוג לא הגיבו לדברים.

מתאגיד השידור כאן נמסר: "ועדת המדרוג תמשיך לשרת את הערוצים המסחריים בנתונים לא רלוונטיים המתפרסמים רק בהתאם לצורכי קשת ורשת, וכאן נמשיך לשרת את הציבור עם תוכן מעולה".

ענת ביין-לובוביץ'