לקראת משאל העם על הארכת כהונתו: פוטין מבטיח העלאת מסים לעשירים

מחר יצביעו אזרחי רוסיה במשאל עם על הארכת כהונתו של פוטין עד 2036 • בניסיון לקרוץ להמונים, פוטין הבטיח להעלות את המס על העשירים ל-15% ולהרחיב את הסיוע למשפחות וילדים חולים

ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
ולדימיר פוטין / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

ברקע משאל העם להארכת שלטונו עד 2036, שיחול מחר, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העלה את מס ההכנסה לעשירים, והציע מענקי מדינה חדשים למשפחות עם ילדים. במקום מס הכנסה אחיד של 13%, שהוא השיק לפני כ־20 שנה, העשירים ישלמו מעתה 15% על הכנסה שנתית מעל 5 מיליון רובל (72,833 דולר). והכסף הנוסף שייכנס לקופת המדינה "יופנה לעזרה לילדים חולים".

רבים מאזרחי רוסיה מתעבים את מעמד אנשי העסקים העשירים והמגה־עשירים האוליגרכים, שצץ אחרי קריסת ברית המועצות בסוף שנות השמונים. אי לכך, נראה שפוטין בן ה־67 מקווה שהמהלך, שיושק בינואר, ימצא חן בעיני האזרחים, שיוצאים להצביע מחר (ה') לאחר שנים של תסכול בשל המצב הכלכלי במדינה.

בהצבעה שמתחילה מחר, אזרחי רוסיה יאשרו או ידחו מגוון של רפורמות, כולל אחת שתאפשר לפוטין לכהן עוד שתי תקופות כהונה בקרמלין, במקום לפרוש ב-2024.

פוטין הבטיח אתמול להרחיב את הסיוע למשפחות עם משכנתאות, והציע תשלום חד פעמי בחודש הבא של 10 אלף רובל לכל ילד עד גיל 16, כדי להתגבר על הנזק הכלכלי שנגרם למשפחות במשבר הקורונה. בנאום טלוויזיה לאומה, אמר פוטין שתגובת רוסיה למשבר הקורונה הצילה עשרות אלפי חיים.

רוסיה, שנמצאת במקום השלישי בעולם במספר מקרי הקורונה אחרי ארה"ב וברזיל, הסירה כבר את רוב הסגרים שלה, אך המשבר צפוי לגרום השנה לנסיגה כלכלית של 6%.