פיקסלוט מגייסת 16 מיליון דולר לשידורי אירועי ספורט חובבים

את הסבב הובילה קרן שמרוק קפיטל מלוס אנג'לס, שהובילה גם את סבב הגיוס הקודם של החברה ב-2018 • פיקסלוט הוקמה ב-2013 ע"י ד"ר מיקי תמיר וגל עוז, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, והיא מעסיקה כ-150 עובדים

חברת שידורי הספורט הישראלית פיקסלוט (Pixellot) הודיעה היום (ד'), על השלמת גיוס הון בהיקף של 16 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן שמרוק קפיטל מלוס אנג'לס, שהובילה גם את סבב הגיוס הקודם של החברה ב-2018. עוד השתתפו המשקיעים הקיימים בחברה משפחת ארקין, גרופו גלובו, וקבוצת אלטשולר-שחם שהצטרפה להשקעה בסבב זה. בסך הכל החברה גייסה 60 מיליון דולר מאז הקמתה, מתוכם כ-35 מיליון ב-2018.

פיקסלוט הוקמה ב-2013 ע"י ד"ר מיקי תמיר וגל עוז, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה. היא מעסיקה כ-150 עובדים, כ-80 מהם במטה החברה ובמרכז הפיתוח בפתח תקווה, וכן במשרדיה בארה"ב, באירופה ובאסיה. בעבר היו לחברה גם משרדים ביפן ובספרד. הסבב הנוכחי הושלם בחודש שעבר, ולדברי החברה משבר הקורונה לא פגע בסכום הגיוס או בשווי החברה בגיוס, אך לא חושפת את השווי. החברה לא מסכימה לחשוף את הכנסותיה השנתיות, אך לדבריה הכנסותיה מכפילות את עצמן מדי שנה, עם זאת, אומרים בחברה שהרבעון האחרון היה חלש יחסית.

החברה פיתחה מערכת להפקת צילומי ושידורי ספורט חובבים, שמפיקה שידורים מאירועים חיים ללא מעורבות צוות הפקה אנושי. המערכת מפעילה מרחוק מצלמות פנורמיות מרובות עדשות פרי פיתוחה, שעוקבות אחרי המתרחש במשחק. כך, החברה מעבדת ועורכת את השידור ואף יודעת לייצר תקצירי אירועים בולטים במשחק וקליפים אישיים על שחקנים. המערכת מותאמת לכל ענף ספורט בנפרד: כדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף, הוקי קרח, רוגבי, פוטבול ולקרוס. בסוף שנת 2019 הודיעה פיקסלוט על רכישת חברת VidSwap האמריקאית - פלטפורמת אנליזת ווידאו למאמנים ואנליסטים. על בסיס הרכישה הזו החברה מסוגלת להפיק כיום גם תקצירי משחקים.

הסרטונים האלה, שמופקים באופן אוטומטי בעלות נמוכה יחסית לזו של צילום ושידור מקצועי, אמורים לספק מקור מימון לקבוצות החובבים על ידי שילוב של נותני חסויות. אך כעת, וירוס הקורונה פגע בענף הספורט כולו והביא לכך שכמעט ואין אירועי ספורט פיזיים, בעיקר לא של ליגות חובבים. בהודעתה על הגיוס, פיקסלוט ציינה כי הקיום של אירועים מצומצמים ללא קהל עשוי לגרום לפגיעה בקשר של הקבוצות עם אוהדים ובמקור הכנסתן דרך קבלת חסויות.

המוצר של החברה הופנה עד כה להפקה בעלות נמוכה של ליגות חובבים אך כעת בקורונה, סבורים כי הצורך הזה התרחב גם לליגות משנה מעט בכירות יותר, שהיו משודרות בצורה חלקית - ונותרו גם הן עם אירועים בלי קהל בתקופה הקורונה. לכן, בחברה מאמינים כי יש צורך ניכר בשירותי החברה של יצירת סרטונים, במיוחד בתקופה זו. החברה צפוייה לשדר, למשל את ליגת הבייסבול בסן-דייגו, שהייתה הראשונה לחזור מהקורונה.