קבוצת ידיעות אחרונות מפצלת מחדש את הסיקור הכלכלי

סיבוב פרסה: ממון יוכפף מחדש לידיעות אחרונות ולעורך שלו נטע ליבנה • הדסק הכלכלי של ynet יחזור לפעול בנפרד • כלכליסט יאבד את האחיזה שקיבל רק לאחרונה בשני אלו

דרור עמיר, העורך החדש של ynet וגידו רן, עורך המשנה / צילום: יעקב בן שלום
דרור עמיר, העורך החדש של ynet וגידו רן, עורך המשנה / צילום: יעקב בן שלום

בקבוצת ידיעות אחרונות המהלכים האופרטיביים ממשיכים להיות בנויים על בסיס אישי: פחות משנתיים לאחר שהוחלט בקבוצה לאחד את כל הסיקור הכלכלי תחת גורם אחד- כלכליסט, חוזרת הקבוצה אחורה ומפצלת מחדש את הסיקור כך שממון יוכפף מחדש לידיעות אחרונות ולעורך שלו נטע ליבנה, כלכליסט ימשיך לפעול באופן עצמאי, והדסק הכלכלי של ynet יחזור לפעול בנפרד.

נזכיר כי עד לפני שנתיים היו לקבוצה שלוש זרועות שמסקרות כלכלה: ממון הוותיק שהיה מוסף בידיעות אחרונות, כלכליסט שהוקם כעיתון מתמחה לכלכלה, ודסק הכלכלה ב-ynet. כמו כל דבר בקבוצת ידיעות גם ההחלטה לרכז את ניהול הכלכלה היה מושא למאבקי כוח בין כל העורכים והמנהלים באופן שמזכיר קרבות אחרים שידעה הקבוצה בעבר כמו מי יוביל את מי: העיתון ידיעות אחרונות את ynet או הפוך.

הכוונה לצמצם את זרועות הכלכלה הולכת שנים אחורה לתקופה שבה רון ירון היה העורך הראשי של ידיעות אחרונות. בשלהי כהונתו הלך המוסף ממון והצטמצם, עד אשר בשלב מסוים נבחנה האפשרות להכניס אותו כחלק מתוך העיתון עצמו. בסופו של דבר הוחלט להכפיף את ממון לכלכליסט ובהמשך לאחד את כל השלושה. לכאורה מדובר בצעד מתבקש שאמור לחסוך עלויות אך הגורם האנושי המשיך להוות משקל. שלא לייחוס, מסבירים מקורבים בקבוצה את הסיבה לניתוק המחודש ב"אגו והבדלים בדרכי עבודה" - מילים עדינות לתאר את כיפופי הידיים והמלחמות בין העורכים והכתבים על מי יוביל וייתן את הטון. בקבוצה, כאמור, החליטו שלא להחליט ופרקו חזרה את הדסק המשותף.