לילית קוסמטיקה מחזירה לישראל שני מותגי נישה שפעלו בארץ בעבר

חברת הקוסמטיקה תחל לייבא לישראל בבלעדיות את מותג הטיפוח נוקס ואת מותג הבישום ג'ולייט האז א גאן • הכניסה לקטגוריות של בישום נישה מאפשרת לחברות הגדולות להתרחק מהתחרות הצפופה בשנים האחרונות בשוק הישראלי ולפנות לקהל שמוכן לשלם יותר

חברת הקוסמטיקה שבבעלות משפחת בילט מרחיבה את פעילותה בתחום הבישום והטיפוח באמצעות מותגי נישה, כשהיא מחזירה לישראל שני מותגי נישה שפעלו בארץ בעבר. כך, החברה תצרף לשורותיה שני מותגי בישום חדשים כזכיינית בלעדית להפצה בישראל - מותג הטיפוח הצרפתי הבוטיקי נוקס (NUXE) ומותג בישום הנישה ג'ולייט האז א גאן (Juliette has a gun). בלילית מעריכים כי "סך המכירות של שני המותגים בישראל בשנה הראשונה יעמוד על כ-15 מיליון שקל".

המותג נוקס נחשב למותג נישה ונמכר בעבר ברשת סופר פארם אך הוא לא תפס בישראל, והיבוא נפסק. בשנה האחרונה חזר המותג לישראל והחל להימכר בדיוטי פרי. המותג שנוסד על ידי עליזה ז'אבס ב-1989 מזוהה בעיקר עם השמנים הרב שימושיים שלו שמתאימים לשיער, לפנים ולגוף, ונמכרים תחתים גם מותגים נוספים שחלקם יגיעו כעת ככל הנראה לראשונה לישראל, ביניהם מוצרי אנטי אייג'ינג, מוצרי לחות, מוצרי הגנה מהשמש ועוד. מדובר במותג שמזוהה עם מודעות סביבתית, כשאריזות המוצרים שלו ניתנות למחזור. טווח המחירים של המותג בישראל ינוע בין 50 שקל ל-320 שקל.

המותג הנוסף שלילית תחל לייבא כעת לישראל הוא כאמור ג'ולייט האז א גאן, מותג בישום נישה, גם הוא נמכר בישראל בעבר. בכך מצטרפת לילית לטרנד שמאפיין את עולם הבישום בעולם ובשנים האחרונות גם בישראל - חדירה של בשמי נישה. טווח המחירים שבו יימכר המותג נע בין 440-960 שקל.

שסטוביץ, המתחרה של לילית, כבר ביססה את הדומיננטיות שלה בתחום בשמי הנישה לא רק עם בשמים שהיא מייבאת, אלא גם באמצעות הקמת חנויות ואתר מתמחים בבישום נישה תחת השם אינדיבידואל. גם רשת מוצרי הקוסמטיקה אפריל ביססה את מעמדה כשחקנית דומיננטית בתחום.

הכניסה לקטגוריות של בישום נישה מאפשרת גם לחברות הגדולות להתרחק מהתחרות הצפופה בשנים האחרונות על מחירי הבשמים בשוק הישראלי, ולפנות לקהל שמוכן לשלם יותר.

בשנים האחרונות חלה שחיקה של מחירי הבישום בישראל ובעולם, בין היתר בגלל אתרים שמתחרים זה בזה במחיר על מותגים פופולריים. בישראל נכנסו לשוק שחקניות מחיר בזירה המקוונת דוגמת KSP, וזאת בנוסף לתחרות המחירים הקיימת בחנויות הפיזיות ובאתרים של רשתות כמו סופר פארם, אפריל והמשביר לצרכן.

"מדובר בשני מותגי בוטיק שהקדימו את זמנם בשוק הישראלי בעבר ויצאו ממנו" מציינת דנרה וולט, מומחית לתעשיית הקוסמטיקה. "ג'ולייט הז א גאן עשה קפיצת מדרגה לפני כעשור כשהשיק את הבושם בעל השם המתחכם Not A Perfume, ומאז הצליח לצבור קהל משתמשות נאמן בקרב חובבות ניחוחות הנישה המתוחכמים אך ה'לבישים ולא מוזרים מדי'". לדבריה, "נוקס הצרפתי מגיע בתזמון המסתמן כאידאלי על רקע מגמת עלייה בביקוש למותגים טבעיים בעלי מודעות סביבתית, לצד רצון המשתמשות לאמץ מותגי טיפוח בוטיק ייחודיים הנתפסים כחדשניים. המותג מזוהה בעיקר עם השמן הרב תכליתי שלהם Huile Prodigieuse שנחשב לאיקוני ועד היום נכלל ברשימת ה"Must Have" בקרב אושיות לייף סטייל בעולם".

לילית קוסמטיקה בראשות ניצה בילט ובניהול אורי בילט נחשבת לאחת מיבואניות הקוסמטיקה הגדולות בשוק המקומי. מטה החברה ממוקם בשוהם והיא מעסיקה כ-900 עובדים, ביניהם 150 עובדי מטה, וכ- 750 יועצות יופי. הבושם הנמכר ביותר והמזוהה עם החברה הוא פאקו רבאן.