MKR לא מצליחה לנצח את הישרדות בטבלת הרייטינג השבועית

הרייטינג הממוצע של הישרדות עמד על 18.6%, לעומת 14.6% בלבד ל-MKR • מהדורת "חדשות 12" נחלשה בשבוע החולף

הישרדות VIP 2020 / צילום: אור דנון
הישרדות VIP 2020 / צילום: אור דנון

בשל דרך חישוב הרייטינג של התוכניות הנצפות בטלוויזיה, לפיה כל תוכנית שמשודרת למעלה מפעמיים מוצגת כנתון אחד, גם השבוע טבלת הרייטינג מציגה רק חלק מוגבל של הדרמה המתרחשת בימים אלה בטלוויזיה.

שלוש מגמות באות לידי ביטוי בטבלה השבוע השני ברציפות, כך שיש בזה להעיד על התנהלות שאיננה חד פעמית או יוצאת דופן. הראשונה היא ירידה מסוימת בצפייה הכללית בטלוויזיה הנובעת בעיקר מכך שקיץ ואנשים מבלים יותר בחוץ, וכן מזה שתוכניות עתירות רייטינג כמו חתונה ממבט ראשון ירדה מהאוויר, והתחליפים אינם מספקים את אותה רמת צפייה. השנייה היא ירידה בצפייה ב"חדשות 12" והמגמה השלישית היא צמצום הפער של "רשת" מול "קשת".

זה כבר השבוע השני ש"רשת 13" ממשיכה לשבץ מול MKR את הישרדות, ומצליחה להשיג שליטה ברייטינג בחלק ניכר מהשבוע. הרייטינג הממוצע של הישרדות עמד על 18.6%. ואילו MKR הולכת ונחלשת, ולמרות שהנתון הממוצע השבוע עומד על 14.6%, הוא לא משקף את העובדה שחלק מהפרקים היו חלשים יותר והציגו רייטינג של פחות מ-13%. MKR איננה מצליחה לנפק את הרייטינג של תוכניות הבישול האחרות, אך "קשת" לכודה בינתיים בפורמט שהיא עצמה קבעה - רצף של 4 תוכניות בפריים טיים יום אחרי יום, וכעת כש"רשת" עונה לה באותו מטבע, נדמה כי אין לה שפן לשלוף במהירות מהכובע.

עם זאת, ל"קשת 12" יש חמש תוכניות בדירוג: התוכנית הנצפית ביותר היא עובדה עם רייטינג ממוצע של 19.2%. פרט לה ממוקמות ארבע תוכניות נוספות: MKR ושלוש מהדורות חדשות.

אבל יותר מעניין לראות את ההיחלשות של "חדשות 12" ביחס לתקופות קודמות. הצפייה במהדורת אמצע השבוע ירדה בממוצע ב2%, מהדורת שישי רושמת ירידה של 4% ומהדורת שבת של 9%. אמנם בהעדר 'קטרי רייטינג' שמרתקים את הצופים, שלושת המהדורות (אמצע השבוע, מהדורת שישי ומהדורת שבת) ממוקמות בטבלת עשרת התוכניות הנצפות, אך הרייטינג שלהן ביחס למהדורות קודמות משקף ירידה. מעניין ש"חדשות 13" רושמים יציבות בנתוני הרייטינג. יש לכך כנראה קשר לסוג הקהלים הצופים. הקהל של 13 הוא קטן משמעותית אך צריכת החדשות שלו כנראה קבועה יותר. "חדשות 12" היא 'מדורת השבט' וככזו מנקזת סוגים שונים של קהלים, שחלקם כנראה לא נמצאים בימים אלה מול המסך בגלל הקיץ. 

שתי תוכניות אקטואליה של "רשת" מדורגות השבוע בטבלה: הצינור עם רייטינג ממוצע של 10.7% ומהדורת השבת עם הילה קורח ורייטינג של 10.3% .