ברקת ממנה סגנים בכירים חדשים: אוהד מעודי, יואב יונש ואלי טובול

השינויים בהנהלת רשות שוק ההון: מעודי יהיה אחראי על תחומי הביטוח הכללי והמטה ברשות, יונש יהיה האחראי על ביטוחי הבריאות והסיעוד וטובול יהיה האחראי על נותני שירותים פיננסיים

משה ברקת / צילום: רפי קוץ
משה ברקת / צילום: רפי קוץ

שורת קידומים פנימיים ורשמיים לסגנים בכירים ברשות שוק ההון, שבראשות הממונה ד"ר משה ברקת: אוהד מעודי, יועץ בכיר לממונה, מונה לאחראי על תחומי ביטוח כללי - רכוש וחבויות וכן על תחומי מטה, יואב יונש, מנהל מחלקת ביטוחי בריאות מונה לאחראי על תחומי ביטוח בריאות וסיעוד, ואלי טובול, מנהל מחלקת טכנולוגיות מידע ברשות מונה לאחראי על תחום נותני שירותים פיננסיים.

השלושה מצטרפים לדרג הניהולי הבכיר של הרשות, כשהממונה ברקת מציין כי "לשמחתי הינם משורות עובדי רשות שוק ההון". עם כניסתו לתפקיד מינה ברקת שורה של מנהלים מחוץ לרשות. עד כה הפיקוח על הביטוח הכללי ועל ביטוחי הבריאות והסיעוד רוכז על ידי סגן בכיר אחד, אסף מיכאלי, שהודיע על פרישתו מהרשות בשלהי 2019. רק עתה הסתיים הליך המכרזים והמינויים, שנדחה גם בצל משבר הקורונה ושנעשה לגבי תקנים קיימים, כשהאחריות על הביטוח הכללי וביטוחי הבריאות והסיעוד פוצלה לשניים, ולמעשה גם הושבה למה שהייתה כבר בעבר.

על פי הודעת רשות שוק ההון, מעודי (41), נמצא ברשות כ-12 שנים שבמהלכן לקח חלק בהקמת אתר "הר הביטוח", כתיבת פוליסה תקנית לביטוח דירה וביטוח רכב רכוש, הגבלת עמלות הבנקים בביטוח דירה אגב משכנתא והפחתת תעריפי ביטוח דירה בתחום זה ב-50%. "מעודי היה אחראי על פרסום חוזר צירוף לביטוח, ופרסום חוזר איסוף מידע סטטיסטי על אופן יישוב תביעות בחברות הביטוח  שאפשר את יצירת מדד השירות שבוחן את התנהלות חברות הביטוח מידי שנה כלפי המבוטחים. בנוסף, היה אחראי על הקמת אפליקציית סיוע חינמית לציבור בעת תביעה ולאחר תאונת דרכים ("ביטוח בדרכים")", על פי הודעת הרשות על המינוי.

יונש (38) גם נמצא ברשות כ-12 שנים, "במהלכן עסק בתחומי הבריאות והסיעוד" ו"היה מעורב בפרויקטים צרכניים רבים וביניהם: הרפורמה בביטוחי בריאות שיצאה לדרך בשנת 2016" כאשר "בנוסף, לאחרונה פורסמו תחת אחריותו הנחיות המסדירות לראשונה את תחום ביטוח תאונות אישיות".

טובול (47) נמצא ברשות מזה כ-15 שנים ובעבר ניהל את מחלקת ביקורת ואכיפת איסור הלבנת ההון ונותני שירותי מטבע ואת מחלקת הביקורת על הגופים המוסדיים ואת מחלקת טכנולוגיות מידע. על פי הודעת המינוי הוא "הוביל מספר פרויקטים משמעותיים ביניהם: גיבוש ויישום מדיניות הענישה של אגף שוק ההון, כתיבת החזון הדיגיטלי של הרשות, ריכוז היבטי הפיקוח והביקורת הטכנולוגיים במספר פרויקטי ליבה של הרשות דוגמת הקמת המסלקה הפנסיונית ורישוי חברות ביטוח דיגיטליות חדשות".