הסטארט-אפ הישראלי אפסולבר גייס 13 מיליון דולר

הסטארט-אפ מפתח פלטפורמה שמאפשרת לבצע ניתוחים, חישובים וחיפושים במאגרי נתונים בארכיטקטורת אגם נתונים באמצעות ידע טכני בסיסי בלבד • כספי הגיוס ישמשו להתרחבות בצפון אמריקה

אורי רפאל, מייסד שותף ומנכ"ל חברת אפסולבר (upsolver)  / צילום: תומר פולטין
אורי רפאל, מייסד שותף ומנכ"ל חברת אפסולבר (upsolver) / צילום: תומר פולטין

חברת הסטארט-אפ אפסולבר (Upsolver), שמפתחת טכנולוגיה לעיבוד ביג דאטה באגמי נתונים, הודיעה היום (ג'), על השלמת סבב גיוס של 13 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון ורטקס ונצ'רס ארה"ב, והשתתפה בו קרן JVP שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה, וכן קרן ההשקעות האמריקאית Wing VC. עד היום, אפסולבר גייסה 17 מיליון דולר בסך הכל.

אפסולבר הוקמה ב-2014 ומייסדיה הם אורי רפאל ויוני עיני, שניהם יוצאי 8200. רפאל ניהל את תחום אינטגרציית המידע ביחידה, ועיני היה המנהל הטכנולוגי של קבוצת מדעי נתונים. החברה מעסיקה 22 עובדים, כמחציתם בישראל ומחציתם בארה"ב. בהודעתה נכתב כי בין לקוחותיה נמנים סטארט-אפים וחברות הייטק ישראליות, כמו איירון סורס, סייסנס וסימילאר ווב וחברות אמריקאיות גדולות כמו Asurion ו-Cox Automotive.

החברה מפתחת פלטפורמה המספקת כלי ויזואלי, המבוסס על שפת SQL, ומאפשר לבצע ניתוחים, חישובים וחיפושים במאגרי נתונים בארכיטקטורת אגם נתונים (Data Lake), באמצעות ידע טכני בסיסי בלבד. בנוסף, הפלטפורמה מאפשרת לבצע אוטומציה לפעולות חזרתיות באגמי נתונים. במקור, החברה הוקמה כי לספק את היכולות הללו ללקוחות מתעשייה הפרסום המקוון, אך התרחבה לתעשיות נוספות.

אגמי נתונים הם ארכיטקטורה פופולארית לאחסון ועיבוד של כמויות עצומות של נתונים מסוגים שונים. בעבר, אחסון נתונים היה מתבצע במסדי נתונים מובנים, דרך עיבוד של כל הנתונים הקיימים לכדי ערכים רציונליים (מספרים, כן ולא, וכדומה). כיום, ארגונים אוספים כמויות אדירות של נתונים ממקורות שונים, כמו תכתובות ומידע מרשתות חברתיות.

אגם נתונים מאפשר לאחסן את כל המידע הזה בצורתו המקורית ולעבדו. עם זאת, הארכיטקטורה המורכבת מצריכה מומחיות רבה על מנת לנהל אותה, ולכן ארגונים צריכים להעסיק מדעני נתונים ומהנדסים כדי לנהל את הפרויקטים שלהם באגמי הדאטה. כלי ויזואלי ופשוט לשימוש כמו של אפסולבר, נועד לאפשר לכל עובד טכני להפעילו, ובכך להוזיל עלויות ולהאיץ את משך הפרויקטים באגמי נתונים.

החברה לא חושפת את הכנסותיה, אך בהודעתה על הגיוס היא הצהירה כי חוותה קצב שימוש עולה במוצר שלה בתקופת הקורונה, וכי היא שילשה את קצב ההכנסות השנתי שלה בשנה האחרונה.

הנהלת החברה מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס כדי לנצל את המומנטום בתקופה זו, שבה חברות ותעשיות רבות חוות דיגטציה מואצת, כדי לתמוך בהתרחבות שלה בצפון אמריקה, ולגייס עובדי פיתוח נוספים.

בנוסף, כיום החברה היא חלק מרשת השותפים של אמזון ומשווקת ישירות מהחנות של אמזון שמיועדת ללקוחות הענן שלה. היא גם השותפה המומלצת היחידה לאת'נה של אמזון - קטלוג הדאטה של AWS. כספי הגיוס נועדו גם לשמש את החברה להרחיב את הפריסה שלה לפלטפורמות ענן נוספות.