חיים כץ: ההטבות והזכאות למובטלים ימשכו לאורך המשבר

לפי סיכום בין יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות חיים כץ ושר האוצר ישראל כ"ץ, 12 אלף מובטלים שהסתיימה תקופת זכאותם בינואר ובפברואר יקבלו דמי אבטלה עד אמצע אוגוסט עם אפשרות להארכה נוספת

ח"כ חיים כץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ח"כ חיים כץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ, אישרה לקריאות שנייה ושלישית הטבות משמעותיות נוספות למי שאיבדו את עבודתם בתקופת הקורונה וכן לראשונה גם הטבות למי שזכאותם לדמי אבטלה הסתיימה בחודשיים שקדמו למשבר.

על פי הסיכום בין כץ לשר האוצר ישראל כ"ץ, 12 אלף מובטלים שהסתיימה זכאותם בינואר ובפברואר ומתקשים כעת לשוב לשוק העבודה, יקבלו שוב דמי אבטלה מה-1 ביולי, נכון לעכשיו עד אמצע אוגוסט, אם אפשרות להארכה.

בנוסף, סיכמו יו"ר הוועדה ושר האוצר כי קיזוז חמישה ימי המתנה מדמי האבטלה יבוצע פעם אחת בלבד, בראשית תקופת האבטלה, ולא מידי ארבעה חודשים כפי שהיה עד כה.

כמו כן נקבע כי תקופת האכשרה לזכאות לדמי אבטלה תמשיך להיות חצי שנה ולא תשוב להיות שנה, כפי שהיה אמור להיות החל מה-1 במאי. לצד כל אלה, יימשך גם כפל הקצבאות בביטוח הלאומי עד אמצע אוגוסט.

ההטבות שולבו בהצעת החוק הממשלתית להארכת הזכאות לדמי אבטלה עד אמצע אוגוסט, שאושרה היום בוועדה לקריאות שנייה ושלישית.

ח"כ חיים כץ הבהיר בדיון כי בכוונתו לפעול באופן מיידי להארכה נוספת של ההטבות לכלל הזכאים, ככל שהמשבר יימשך. לדבריו, "ההצעה הנוכחית שהגיש משרד האוצר מדברת על עד אמצע אוגוסט. כולנו מקווים שהמשק יתאושש ומספר המובטלים ירד בהקדם, אבל אנחנו נדאג להאריך את ההטבות כמה שצריך".