יזם הקריפטו המיליונר ברוק פירס מצטרף למרוץ לנשיאות ארה"ב

פירס נמנה עם מייסדי חברת הטכנולוגיה Block.one, שעמדה מאחורי הקמת פלטפורמת הבלוקצ'יין EOS, והוא גם שותף בחברת Tether, שעומדת מאחורי אחד המטבעות הפופולריים בשוק הקריפטו

יזם הקריפטו המיליונר, ברוק פירס / צילום: מתוך יוטיוב
יזם הקריפטו המיליונר, ברוק פירס / צילום: מתוך יוטיוב

ארבעה חודשים לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, מצטרף למרוץ מועמד מפתיע: יזם הקריפטו המיליונר ברוק פירס (Brock Pierce) הגיש אתמול (יום ב') את מועמדותו לוועדת הבחירות הפדרלית (FEC), אחרי שבסוף השבוע הכריז בציוץ בטוויטר כי הוא מגיש את מועמדותו לנשיאות.

לצד הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, והמועמד הדמוקרטי, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, תתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב, שייערכו ב-3 בנובמבר, גם המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הליברטריאנית ג'ו יורגנסן (Joanne Marie Jorgensen). עם זאת, סיכוייהם של יורגנסן ושל פירס קלושים למדי מול המתמודדים המובילים, טראמפ וביידן.

בסוף השבוע האחרון צייץ בטוויטר כוכב הראפ קניה ווסט כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות ארה"ב. עם זאת, עד כה לא ידוע אם ווסט הגיש באופן רשמי את מועמדותו לוועדת הבחירות - וספק רב אם אכן יעשה זאת.

לדברי פירס, הוא מבסס את קמפיין הבחירות שלו סביב נושא הדיגיטיזציה וההפצה של תמריצים כספיים לאזרחי ארה"ב בעקבות משבר הקורונה. בטופס הרישום שהגיש פירס ל-FEC כמועמד לנשיאות, הוא לא ציין מי המועמד מטעמו לתפקיד סגן נשיא.

פירס בן ה-39 מוכר בשנים האחרונות בעיקר בזכות פעילותו בתחום המטבעות הדיגיטליים. המועמד החדש לנשיאות ארה"ב הוא אחד המייסדים השותפים בחברת הטכנולוגיה Block.one, שעמדה מאחורי הקמת פלטפורמת הבלוקצ'יין EOS. בספטמבר 2019 הסכימה החברה לשלם קנס של 24 מיליון דולר לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), לאחר שנתבעה בגין הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO), שבו גייסה 4 מיליארד דולר - הגיוס הגדול אי פעם בשוק מטבעות הקריפטו.

פירס הוא גם שותף מייסד של חברת Tether Limited, המנפיקה של מטבע הקריפטו "היציב" Tether - מטבע צמוד-דולר, ששווי השוק שלו כיום גדול מ-9 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.

בפברואר 2018 נמנה פירס ברשימת "20 האנשים העשירים בעולם הקריפטו" של מגזין "פורבס". באותה רשימה הוערך ההון הפרטי של פירס בשווי של 700 מיליון דולר עד 1.1 מיליארד דולר.

בילדותו היה פירס שחקן קולנוע, והשתתף בכמה סרטים הוליוודיים, ובהם שני סרטים בסדרת "The Mighty Ducks" של אולפני דיסני והקומדיה "First Kid".

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.