בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות הטכנולוגיה דחפו את הנאסד"ק לשיא, הדאו איבד 1.4%; אמזון קפצה ב-3.3%, למונייד זינקה בכ-11%

הדיווח כי הממשל האמריקאי יגבש תקנות שיביאו להחרמת מוצרי טכנולוגיה של חברות סיניות, בהן וואוי, מעיב על המסחר • הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב הסתכמו מתחת לתחזיות • התחלות הבנייה בארה"ב בחודש יוני עלו מעבר לתחזיות • מאסק: טסלה קרובה מאד לפיתוח כלי רכב אוטונומי

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס איבד 1.4%, הנאסד"ק עלה ב-0.6% לשיא. מניות הטכנולוגיה המשיכו לספק תמיכה לוול סטריט, כאשר אמזון זינקה ב-3.3%, אפל הוסיפה 0.4% לערכה, ומנייתה למונייד הישראלית קפצה ב-11%.

22:36

הירידות בוול סטריט מעמיקות על רקע דבריו של המועמד לנשיאות ג'ו ביידן, שאמר כי "הבנקאים והמנכ"לים של וול סטריט לא בנו את אמריקה". דבריו התפרשו כמי שלא יטיב עם שוק המניות.

מדד דאו ג'ונס מאבד 1.7%, ומנגד מדד הנאסד"ק עולה ב-0.6%.

מניות הטכנולוגיה ממשיכות לספק תמיכה לוול סטריט, כאשר אמזון מזנקת ב-3%, אפל ומיקרוסופט עולות בעד 0.6% נגד המגמה בשוק.

21:44

החוזה על הנפט (WTI) ירד ב-3.1% לרמה של 39 דולר לחבית.

הזהב נסוג משיא של 9 וחצי שנים שרשם במהלך המסחר מעל ל-1,800 דולר לאונקייה.

מניות הטכנולוגיה שנהנות מאילוצי התפשטות נגיף הקורונה ממשיכות לטפס. אמזון עולה בכ-1.7%, זום וידאו מטפסת בשיעור דומה לרמה של יותר מ-170 דולר למניה. 

בד בת אנד ביונד (סימול: BBBY) צונחת ב-25% לאחר שפספה את התחזיות לרבעון השני. החברה הודיעה על כוונתה לסגור עוד 200 חנויות בצל משבר הקורונה. זאת לאחר ירידה של 50% בכנסות ברבעון השני לעומת זה המקביל אשתקד.

21:20

המסחר בוול סטריט מתנהל בטריטוריה האדומה, ומנגד מניות הטכנולוגיה אמזון , אפל  ומיקרוסופט  מספקות תמיכה. מדד הדאו ג'ונס מאבד 1.5%, הנאסד"ק ללא שינוי ומדד S&P 500 משיל 0.5% מערכו.

הנפט צונח ב-2.9% מתחת לרמה של 40 דולר לחבית, וזאת בצל החשש מירידה בביקושים עקב התפשטות נגיף הקורונה.

מניות התעופה יונייטד איירליינס  ודלתא איירליינס  צונחות בכ-6%-4%. אלקואה  ופיוניר  צונחות בכ-4%. ג'נרל מוטורס  מאבדת יותר מ-4%, שברון  מאבדת 3.6%, אקספדיה גרופ  יורדת בשיעור דומה.

מנייתה של חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד הישראלית מזנקת בכ-15%וזאת לאחר שהונפקה בשבוע שעבר (ב-IPO) לפי שווי של 29 דולר למניה, ופתחה את המסחר שלה בבורסת ניו יורק במחיר של 52 דולרים (זינוק של 80% ביומה הראשון לעומת ההנפקה).

19:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות בצל החשש מהחרפת יחסי ארה"ב וסין. הערב דווח כי הממשל האמריקאי יגבש השבוע תקנות שיביאו להחרמת מוצרים של 5 חברות סיניות, בהן חברת וואווי.

בית המשפט העליון בארה"ב קיבל היום החלטה דרמטית עבור הנשיא דונלד טראמפ, כשהכריע לטובת התובע הכללי של מדינת ניו יורק וקיבל את דרישתו לקבל את דוחות ההון של הנשיא.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה בצל החשש מהתפשטות הקורונה. הדאקס השיל 0.1% מערכו, הקאק נפל ב-1.2% והפוטסי איבד 1.7%.

18:00

המסחר בוול סטריט עבר לירידות חדות בהובלת מניות התעופה והקרוזים. מניות הטכנולוגיה שבלטו לחיוב בפתיחה נחלשות כעת. אמזון ברמת שיא, מדד הנאסד"ק נסוג מהשיא שנרשם בפתיחה, הדאו ג'ונס מאבד 1.8% מערכו.

וולגרינס מובילה את הירידות בדאו, וצונחת ב-9% בצל רווחים חלשים מהצפוי ברבעון החולף. החברה השעתה את התוכנית לרכישה חוזרת של מניות.

מנייתה של חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד הישראלית שזינקה ב-10% בפתיחה עולה כ-3% כעת, וזאת בהמשך להנפקתה בשבוע שעבר לפי מחיר של 29 דולר למניה. החברה נסחרת כעת לפי שווי שנושק ל-75 דולר למניה.

יצרנית האופנועי הארלי דווידסון תפטר 700 עובדים. מדובר ב-14% מכוח העבודה של החברה.

הנפט נסוג ב-2.7% מתחת ל-40 דולר לחבית בצל החששות מהתפשטות הקורונה.

16:34

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות בהובלת מניות הטכנולוגיה שממשיכות במומנטום החיובי. נטפליקס ומיקרוסופט מתקדמות ביותר מ-1%, אפל עולה קרוב ל-1%, פייסבוק, אמזון  ואלפאבית  נסחרות גם הן בטריטוריה הירוקה.

מנייתה של למונייד הישראלית מטפסת בכ-3.5% מעל ל-70 דולר למניה.

15:31

הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו לקצב של 1.31 מיליון תביעות בשבוע החולף לעומת 1.4 מיליון תביעות בשבוע הקודם, ומתחת לתחזיות שצפו עלייה בקצב של 1.39 מיליון תביעות. מספר התביעות החוזרות לדמי אבטלה הסתכמו ב-18,062 תביעות, לעומת הצפי של הכלכלנים ל-18,950 תביעות. זהו השבוע ה-15 ברציפות עם יותר ממיליון בקשות לדמי אבטלה.

התחלות הבנייה בארה"ב בחודש יוני עלו מעבר לתחזיות והסתכמו ב-211.7 אלף יחידות, לעומת 195.5 אלף במאי. התחזיות היו לעלייה צנועה יותר של 198 אלף יחידות דיור.

מייסד טסלה אילון מאסק אמר כי החברה קרובה מאד לפיתוח כלי רכב אוטונומי ועתידה לעשות זאת עוד השנה.  "אני בטוח לחלוטין שפיתוח של מכוניות אוטונומית בדרגה גבוהה או אוטונומיות לחלוטין יקרה, ואני חושב שזה יקרה במהירות", אמר מאסק בהודעה מצולמת במהלך ועידת ה-AI העולמית ששודרה משנגחאי. טסלה מסרה היום כי תפרסם את דוחותיה לרבעון השני ב-22 ליולי.

13:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. מדד הדאקס בפרנקפורט מתחזק בכ-1.3% ואילו בלונדון רושם מדד הפוטסי ירידה קלה. 

בניו יורק צפוי יום המסחר להיפתח במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק צפוי לפתוח בעלייה קלה. במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות נטפליקס , מיקרוסופט , אמזון , אפל וטסלה.

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, בהובלת מדד הדאקס בגרמניה שעולה בכ-1.2%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

הנפט נסחר בירידה קלה ואילו הזהב מתייצב סביב רמה של 1,822 דולר לאונקיה.

07:30

מגמה חיובית נרשמת היום בבורסות אסיה, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות. 

הזהב, שאתמול פרץ לראשונה מאז 2011 את רף 1,800 דולר לאונקיה, נסחר היום ביציבות סביב 1,820 דולר לאונקיה (חוזה לאוגוסט).

גם הנפט נסחר ביציבות ומחיר של חוזה על חבית מסוג ברנט עומד על 43.3 דולר. 

בסין פרסמה היום הלשכה לסטטיסטיקה את נתוני האינפלציה, לפיהם מדד המחירים לצרכן במדינה עלה ב-2.5% ב-12 החודשים האחרונים, בהתאם לציפיות. מדד המחירים ליצרן רשם ירידה של 3% לעומת צפי כלכלנים לירידה של 3.2%. 

יום המסחר בוול סטריט ננעל אתמול כאמור במגמה חיובית, לאחר שבשעה האחרונה נרשמה התחזקות בעליות השערים. מדד הנאסד"ק הוביל, עם עלייה של כ-1.4% בסיום. מניות אפל ואמזון טיפסו לשיאים חדשים.