"אנו מאבדים שם אמון וזה יכול להיות להגיע לסכנת חיים": נתניהו נפגש עם הסיעות החרדיות בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות

ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר פגישות עם השר דרעי, השר ליצמן וחברי כנסת נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות • נתניהו ביקש להיפגש עם כל ראשי הסיעות החרדיות, אולם יו"ר ועדת הכספים משה גפני סירב, כשברקע עומד זעם גדול בסיעתו על האווירה בקואליציה

נתניהו נפגש עם השרים בנוגע להנחיות הסגר בערים החרדיות / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
נתניהו נפגש עם השרים בנוגע להנחיות הסגר בערים החרדיות / צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר פגישות עם השר דרעי, השר ליצמן וחברי כנסת נוספים בנושא ההגבלות בשכונות החרדיות. בפגישות השתתפו גם שר הבריאות אדלשטין והשר לבטחון פנים אמיר אוחנה. נושא הפגישה היה האכיפה נגד הציבור החרדי, הסגרים הספציפיים בשכונות החרדיות והתפשטות מצב הקורונה.

נתניהו ביקש להיפגש עם כל ראשי הסיעות החרדיות, אולם יו"ר ועדת הכספים משה גפני (העומד בראש מפלגת דגל התורה, שהיא מחצית סיעת יהדות התורה) הודיע שעקב לוח זמנים עמוס בועדת הכספים הוא לא ישתתף בפגישה.

ברקע סירובו של גפני להשתתף בפגישה עומד זעם גדול בסיעתו על האווירה בקואליציה. גפני חש שנתניהו מנסה להוביל לבחירות ומבחינתו אין טעם לשמש כניצב בתמונות של נתניהו והחרדים. מבחינת גפני, אחד הסממנים לכך שנתניהו מושך לבחירות היא עצם קיום ההצבעה לפני שבוע בנושא ועדת החקירה נגד ניגודי העניינים של שופטי העליון. גפני השתתף בהצבעה ותמך בהקמת ועדת החקירה, אך חשב שנתניהו מחפש לדחוק את השותפים הקואליציוניים - בעיקר כחול לבן - לפינה. ח"כ אורי מקלב, שהוא חלק מסיעת דגל התורה, כן השתתף בפגישה היום עם ראש הממשלה.

אתמול נפגש השר ליצמן בפגישה אישית עם ראש הממשלה נתניהו והיום, כאמור, נערכו 2 פגישות נפרדות - אחת עם חברי הכנסת של ש"ס והשניה עם חברי הכנסת של יהדות התורה.

לפי הודעת לשכת ראש המשלה, בפגישה סקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי את נתוני התחלואה בשכונות עליהן הוטל הסגר. השר לביטחון פנים אוחנה הודיע כי מינה את ניצב בדימוס אריק יקואל כראש הצוות המייעץ לשר בנוגע לחברה החרדית.

סוכם כי לפני הטלת הסגר, תיעשה היוועצות ועדכון עם נציגי הציבור של המגזר החרדי וכן במידת האפשר יפעלו לפתיחת חמ"לים ביישובים עצמם.

נתניהו אמר: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

ליצמן אמר לנתניהו שהזעם בציבור החרדי הוא נורא: "אין דרך לקיים סגר בלי לתת מענה מינימלי. אנו מאבדים שם אמון וזה יכול להיות להגיע לסכנת חיים. אין אפשרות שיש הדבקה רק בערים חרדיות. זה ציבור ממושמע שמשלם מחיר כבד בקורונה".