קרן ההון סיכון אמיתי גייסה קרן שלישית בהיקף 110 מיליון דולר

הקרן השלישית כבר השקיעה בשני סטארט-אפים • הקרן מתמקדת בהשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים

קרן ההון סיכון Amiti Ventures (אמיתי ונצ'רס) הודיעה על השלמת גיוס קרן שלישית שגודלה 110 מיליון דולר. בראש הקרן עומדים מודי רוזן, שותף-מייסד של קרן מאגמה, ובן רבינוביץ' שהוביל את שתי הקרנות הקודמות של אמיתי. שותפה נוספת היא מיה פיזוב, לשעבר בקרן ויולה.

הקרן משקיעה בחברות בשלבים מוקדמים (סיד, סבב A) במגוון תחומים. עוד לפני הסגירה, בחודשים האחרונים, השקיעה הקרן השלישית בשתי חברות מתחומי הסייבר והבינה המלאכותית. רוזן הצטרף לאמיתי לאחר שקרן מאגמה, שנחשבת לקרן מוצלחת, החליטה שלא לגייס את הקרן החמישית בעקבות חילוקי דעות של רוזן ושל יהל זילכה.

רבינוביץ' ורוזן השקיעו ביחד בכמה חברות בהן באינוביז (Innoviz), קורפוטוניקס (Corephotonics), אוטוטוקס (Autotalks) וואלנס (Valens). בנפרד השקיעו גם בחברות מובילות כמו ווייז, אפספלייר ועוד. בקרן הדגישו בהודעה לעיתונות כי הם נוקטים "באסטרטגיה המאפשרת מרחב עשייה ליזמים, לצד סיוע והכוונה בהחלטות ברגעים קריטיים".

התקופה הנוכחית מאופיינת בקושי יותר גדול לגייס הון בשלבים המוקדמים. כך, נתוני IVC שפורסמו בשבוע שעבר הראו כי היקף הגיוסים של חברות סיד במחצית הראשונה של 2019 הסתכמו ב-60 מיליון דולר בלבד, לעומת 170 מיליון דולר בשנה שעברה. היקף הגיוסים של חברות בסבב A עמדו על כ-650 מיליון דולר בינואר-יוני 2020 - לעומת 1.53 מיליארד דולר בשנה שלפני כן. בחודשים פברואר ומרץ הוקפאו כמעט לגמרי השקעות סיד (ארבע השקעות בחודשיים), אך הן התאוששו חלקית עם 18 השקעות באפריל, 17 במאי ו-9 בחודש יוני. בסך הכל, היקף השקעות הון סיכון עמדו ברבעון השני על 1.96 מיליארד דולר, לעומת 2.42 מיליארד דולר ברבעון הקודם ו-1.76 מיליארד דולר ברבעון שלפניו.