דרום קוריאה תוציא 95 מיליארד דולר על "ניו דיל" להבראת הכלכלה

נשיא דרום קוריאה מון ג'אה־אין אמר בנאום כי המיזמים החדשים צפויים ליצור 1.9 מיליון מקומות עבודה חדשים עד 2025 • "מגפת הקורונה אישרה שוב את הדחיפות של התגובה לשינויי האקלים", אמר

נשיא דרום קוריאה, מון ג’אה־אין / צילום: Associated Press
נשיא דרום קוריאה, מון ג’אה־אין / צילום: Associated Press

דרום קוריאה פרסמה תוכנית בהיקף של 94.6 מיליארד דולר על "ניו דיל" להבראת המשק ממשבר הקורונה וליצירת מקומות עבודה חדשים למובטלים. אחד העוגנים של התוכנית - "ניו דיל ירוק" שכולל הפחתת תלות בדלקים פוסיליים, השקעה בכלי רכב חשמליים, ועוד.

נשיא דרום קוריאה מון ג'אה־אין אמר בנאום כי המיזמים החדשים צפויים ליצור 1.9 מיליון מקומות עבודה חדשים עד 2025. "מגפת הקורונה אישרה שוב את הדחיפות של התגובה לשינויי האקלים", אמר.

התוכנית החדשה נשענת על תוכנית שהציגה בעבר מפלגת השלטון שם גם נקבע יעד שאפתני של אפס פליטות פחמן לאוויר בשנת 2050, סיום מימון של תחנות כוח פחמיות בחו"ל והשקת מס על פחמן.

ארגוני שמירת סביבה מתחו ביקורת על התוכנית, לטענתם היא איננה מספיק נוקשה באמצעים שלה לריסון פליטת גזי החממה. "התוכנית רק חצי אפויה. אין לה את היעד של הפחתת פליטות הפחמן לאפס נטו בשנת 2050 וחמור מזה את מפת דרכים להשיג את זה", הגיבה תנועת גרינפיס המקומית.