מברק אובמה וג'ו ביידן ועד ביל גייטס ואפל: פריצה נרחבת לרשת החברתית טוויטר

הפריצה הגדולה בהיסטוריה של טוויטר: האקרים השתלטו הלילה על חשבונותיהם של ידוענים רבים, ובהם נשיא ארה"ב לשעבר וסגנו, כוכב הפופ קניה ווסט, מייסד מיקרוסופט וגם חברות טכנולוגיה כמו אפל • טוויטר: "אנו חוקרים ונוקטים פעולות כדי לפתור זאת"

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

פריצה רחבה לרשת החברתית טוויטר התרחשה בשעות הלילה, והובילה להשתלטות של האקרים על חשבונות של ידוענים, פוליטיקאים ומיליארדרים - מה שתפח לרשימה שכוללת, בין השאר, את מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, כוכב הפופ קניה ווסט, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, הנשיא לשעבר ברק אובמה וכן חברות טכנולוגיה כמו אפל.

קצת לפני השעה 11 בלילה, התחילו להתפרסם ציוצים זהים שבהם מופיעה בקשה לשלוח כסף לכתובת של ארנק ביטקוין. הציוצים השיגו אלפי לייקים לפני שנמחקו, ואז הועלו מחדש - לפעמים אפילו באותו חשבון.

"אנחנו מודעים לתקרית האבטחה שהשפיעה על חשבונות טוויטר", נכתב בציוץ שפרסמה החברה. "אנחנו חוקרים ונוקטים פעולות כדי לפתור זאת. נספק עדכון בהקדם". נציג החברה לא נענה לבקשת "וול סטריט ג'ורנל" לתגובה. בשלב מאוחר יותר, טוויטר התחילה להגביל ציוצים של חשבונות טוויטר עם וי כחול (חשבונות מאומתים).

הפריצה הנוכחית לחשבונות טוויטר היא הגדולה ביותר בהיסטוריה של הרשת החברתית - מה שמעלה חששות רציניים לגבי רשת חברתית שיש לה תפקיד מרכזי בתחום הפוליטי.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.