גרמניה: "השגנו שליטה על מגיפת הקורונה"; צרפת: חובת לבישת מסכות

"נכון לעכשיו אפשר לומר כי הצלחנו להשתלט על מגיפת הקורונה בגרמניה, אבל זה עשוי להיות רגעי – הנגיף עדיין קיים ברחבי המדינה ויכולות להיות התפרצויות", כך מצהיר השר הגרמני הבכיר הלגה בראון, יד-ימינה של הקנצלרית אנגלה מרקל

עובד ברכבת התחתית בפריז נותן ג'ל לחיטוי ידיים לנוסעת / צילום: Francois Mori, AP
עובד ברכבת התחתית בפריז נותן ג'ל לחיטוי ידיים לנוסעת / צילום: Francois Mori, AP

"נכון לעכשיו אפשר לומר כי הצלחנו להשתלט על מגיפת הקורונה בגרמניה, אבל זה עשוי להיות רגעי - הנגיף עדיין קיים ברחבי המדינה ויכולות להיות התפרצויות"; כך מצהיר השר הגרמני הבכיר הלגה בראון, יד-ימינה של הקנצלרית אנגלה מרקל ומי שנחשב לאחת הדמויות הבכירות ביותר המובילות את המאבק במגיפת הקורונה במדינה. בראון, רופא בהכשרתו, אמר את הדברים בראיון ל"בילד", על רקע העובדה כי מספר המקרים היומי בגרמניה אינו מזנק בשבועות האחרונים.

הרשויות מתמודדות עם כ-350 מקרים חדשים ביום בממוצע, ולפי בראון האסטרטגיה של איתור מהיר ובידוד הדוק של מוקדי התפרצות - כמו מתחמי מגורים במוקדי ערים או במשחטות בשר שהפכו למוקד מרכזי של ההתפרצויות באירופה - עובד. בראון הוסיף כי הוא חוזה שבסתיו ניתן יהיה לקיים אירועי ספורט, "אך עם מרחק בין האוהדים ואמצעי היגיינה", והוסיף כי "יש לשמור את חובת לבישת המסכה במקומות סגורים עד למציאת חיסון". הוא הבהיר כי רק מציאת חיסון יעיל תשיב את החיים הציבוריים לדרך שבה היו לפני התפרצות המגיפה. 200 אלף מקרי קורונה אובחנו בגרמניה עד כה, ונרשמו כ-9,000 מקרי מוות מהמחלה.

בצרפת הודיעה הממשלה כי החל ממחר (שני) תחול חובה ללבישת מסכות הגנה בתוך כל החללים הסגורים. בנוסף לתחבורה הציבורית, שבה ישנה חובה כבר היום, הצעד יורחב גם לחנויות, בנקים או כל מרחב מסחרי סגור אחר. גם בריטניה הודיעה בשבוע שעבר כי החל מהשבוע הנוכחי תדרוש מכל השוהים בחללים סגורים ללבוש מסכת הגנה. סקר שהתפרסם היום ב"אובזרוור" מצא כי 71% מהבריטים תומכים במהלך.