זכתה במכרז: שיכון ובינוי תשלם 203 מיליון שקל על מתחם דיור להשכרה בת"א

מדובר בפרויקט להשכרה ארוכת טווח בדרך השלום בתל אביב, שיכלול 164 יחידות דיור

הפרויקט בדרך השלום בתל אביב / הדמיה: olin
הפרויקט בדרך השלום בתל אביב / הדמיה: olin

חברת שיכון ובינוי זכתה במכרז להקמת פרויקט להשכרה ארוכת טווח בדרך השלום בתל אביב. מדובר במגרש שפורסם למכרז על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחברה הממשלתית דירה להשכיר וכולל 164 יחידות דיור סך הכל. החברה תשלם בעבור הקרקע כ-203 מיליון שקל כולל עלויות הפיתוח. מדובר במגרש הממוקם במתחם תע"ש הוותיק והנטוש זה שנים ארוכות, וחלק מהוצאות הפיתוח והתשלומים לרשות מקרקעי ישראל כוללים גם הליך של טיהור מי התהום במקום.

מדובר במכרז שנסגר בשבוע שעבר אליו ניגשו מספר חברות. בין המציעים גם החברות פרשקובסקי ואשטרום וקרן הריט של אזורים - 'אזורים ליוינג'. לאחר הגשת ההצעות, נערכה התמחרות בין שתי החברות שהגיעו לקו הגמר - 'אזורים ליוינג' ושיכון ובינוי, והאחרונה הציעה בסופו של יום את ההצעה הגבוהה ביותר והוכרזה כזוכה.

על פי מסמכי המכרז, הוא פורסם לראשונה עוד בסוף 2018 ומאז נדחה מספר פעמים ועבר שינויים. נציין כי כל 164 יחידות הדיור המתוכננות במכרז מיועדות להשכרה, כאשר 25% מהן מיועדות להשכרה מפוקחת לזכאי משרד הבינוי והשיכון (מחוסרי דירה). כלל הדירות יעמדו להשכרה במשך 20 שנה לפחות. לפרויקט גם חזית מסחרית (כ-750 מ"ר) אותה תוכל החברה הזוכה להשכיר או למכור כמקשה אחת. שטח המגרש הוא קצת יותר מ-3 דונם ותוכנית הבינוי מאפשרת בניה של בניין בן 23 קומות.