כלל ביוטכנולוגיה תשקול רכישת מניות עצמית ב-10 מיליון שקל

קופת המזומנים של החברה גדלה בעשרות מיליוני שקלים בעקבות מכירת מניות ביונטק, ממפתחות חיסון הקורונה

עופר גונן / צילום: ערן לביא
עופר גונן / צילום: ערן לביא

חברת כלל ביוטכנולוגיה  (כת"ב) הודיעה היום כי היא עשויה לבצע רכישה עצמית של מניות בסכום של עד 10 מיליון שקל. עופר גונן, מנכ"ל החברה, אמר כי: "השווי של סך הנכסים של כלל ביוטכנולוגיה משמעותית גבוה משווי השוק שלה. לכן בנקודת הזמן הנוכחית, אנו מאמינים שצעד שכזה יביא להגדלת התשואה לבעלי המניות שלנו באופן מיטבי. המהלך גם משקף את האמון שיש לדירקטוריון החברה בנכסיה".

בעקבות ההודעה, עולה מניית כלל ביוטכנולוגיה ב-9% והיא נסחרת לפי שווי של כ-155 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה מנית כת"ב בכ-29%, כאשר עם תחילת משבר הקורונה המניה ירדה יחד עם כלל השוק, לאחר מכן התאוששה ובחודש האחרון שוב נרשמו בה ירידות.

בתקופה זו, החברות הנסחרות של כלל ביוטכנולוגיה דווקא נהנות מעליות או מיציבות בניגוד למגמת השוק. גמידה סל  נסחרת בערך במחירי תחילת השנה ולפי שווי של 223 מיליון דולר. מדיוונד  עלתה 28% ונסחרת לפי שווי של 104 מיליון דולר. ניאון ביצעה עסקת מניות עם ביונטק, שהפכה לאחר העסקה לאחת החברות המובילות במירוץ לחיסון לקורונה. כלל ביוטכנולוגיה החזיקה במניות ניאון בכמות קטנה ורשמה הכנסה של כמה עשרות מיליוני שקלים ממכירת מניות ביונטק אחרי המיזוג. חברות בנות נוספות של כלל ביוטכנולוגיה, שאינן נסחרות, הן Cadent ,Exthera ,Elicio, סייט דיאגנוסטיקה, ומספר חברות נוספות. רוב החברות הבנות ערכו לאחרונה גיוסי הון, ולכן לחברה היה קל להחליט להשקיע במניותיה לעומת השקעה בחברות הבנות.

באשר להשקעות חדשות, מספר חברות מהפורטפוליו של כת"ב מתקרבות לאירועים משמעותיים, שיכולים במידה שיסתיימו בהצלחה, להכניס כמות גדולה יותר של מזומן לחברה, ולאפשר השקעה משמעותית בחברה בת חדשה.