בורסות עולם | סיקור שוטף

פחד גבהים: נעילה אדומה בוול סטריט בהובלת מניות הטכנולוגיה

נאסד"ק צנח ב-2.3%, דאו ג'ונס איבד 1.3% ו-S&P 500 ירד ב-1.2% • דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב עלו ב-1.4 מיליון - מעבר לתחזיות • אמריקן ארליינס רשמה הפסד של 2.1 מיליארד דולר ברבעון השני • הדולר בשפל של 4 חודשים • טוויטר רשמה ברבעון עלייה חדה במספר המשתמשים

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:05

המסחר בוול סטריט ננעל הערב בירידות: נאסד"ק צנח ב-2.3%, דאו ג'ונס איבד 1.3% ו-S&P 500 ירד ב-1.2%. 

מניות הטכנולוגיה הובילו את הירידות. מיקרוסופט  ואפל  איבדו מעל 4%, אמזון  איבדה כ-3.7%, אלפאבית  איבדה 3.4% ונטפליקס  איבדה 2.5%. אינטל  ירד ב-1%.

22:00

המיליארדר אילון מאסק מבקש לגייס מיליארד דולר לספייסאקס לפי שווי של 44 מיליארד דולר, כך לפי "בלומברג" שצוטט מקורבים לעניין. החברה במגעים עם משקיעים לגיוס לפי שווי של 270 דולר למניה, כך לפי הדיווח. במאי האחרון החברה של אילון מאסק גייסה 346 מיליון דולר לפי שווי של 36 מיליארד דולר.

מחיר הנפט נסוג ב-1.8% לרמה של 41.1 דולר לחבית בצל החששות להתאוששות בקצב נמוך מהמצופה בהמשך לנתוני דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב.

מספק הנדבקים בנגיף הקורונה בעולם הגיע מעל ל-15 מיליון בני אדם, מהם 4 מיליון רק בארה"ב.

21:00

מחריפות הירידות בוול סטריט בהובלת מניות הטכנולוגיה כאשר הנאסד"ק נסוג ב-2.4%. עיני המשקיעים נשואות לדוחות אינטל  שיפורסמו לאחר הנעילה.

מוקדם יותר היום פורסמו נתוני דרישות ראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שלראשונה מאז חודש מרץ הצביעו על עלייה, מה שמעלה חששות בקרב המשקיעים כי ההתאוששות של הכלכלה האמריקאית מתרחקת.

בסוף החודש תגיע לסיומה הוראת התשלום לתוספת של דמי האבטלה בגובה של 600 דולר לשבוע. סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר האמריקאי, אמר היום כי המובטלים בארה"ב עשויים לקבל תוספת של 200-300 דולר בלבד לשבוע, מה שתורם לסנטימנט השלילי שנרשם הערב בשוק.

אפל צונחת ב-3.8%, מיקרוסופט יורדת ב-3.5%, אמזון צונחת ב-3%, אלפאבית יורדת בשיעור דומה, פייסבוק מאבדת 2.6%, כך גם נטפליקס, וקוואלקום יורדת גם היא בכ-3%.

20:00

בורסות וול סטריט יורדות בהובלת הנאסד"ק שמאבד 1.2% כאשר מניות הטכנולוגיה מיקרוסופט , אמזון , אפל  ואלפאבית  יורדות ב-2.5% עד 3.5% ומכבידות על המסחר בשעה האחרונה. טסלה שעלתה בפתיחה בכ-3% עברה לירידות של 3%.

הזהב ממשיך במומנטום החיובי עולה בעוד 1.3% לרמה של 1,869.9 דולר לאונקייה.

18:45

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.3% על רקע נתוני דרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שעלו לראשונה מאז חודש מרץ האחרון. 

עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לרכז עניין, כאשר הלילה לאחר הנעילה אינטל תפרסם דוחות רבעוניים. אמש לאחר הנעילה מיקרוסופט  וטסלה  פרסמו דוחות.

באירופה המסחר ננעל ביציבות וללא שינוי מהותי. הדאקס הגרמני ננעל ללא שינוי, הקאק גם הוא ללא שינוי והפוטסי הוסיף 0.1% לערכו.

הדולר בעולם יורד לשפל של 4 חודשים ומנגד האירו מטפס. לדברייוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "המתיחות שבין סין לארה"ב סגירת הקונסוליה בטקסס - יוסטון, הגבלות על השידור הבריטי בסין והתגובות הצפויות משני הצדדים מעלות חששות מהשפעת ההסלמה ביחסי המדינות על הפעילות הכלכלית הגלובלית. תקציב החירום לעידוד הפעילות באירופה העומדת לאחר ההגדלה האחרונה של ה-750 מיליארד אירו על 2.1 מיליארד אירו סכום שיא, הצפוי להזניק את האירו ושוק ההון לצד הפעילות הכלכלית באירופה. המהלך הנוכחי בדומה לתוכנית ה'בזוקה' בהיקף קטן יותר של הנשיא האיחוד הקודם מר מריו דרגי, מהלך אשר הזניק את האירו ואת השוק האירופי".

"המהלך הנוכחי, צפוי ליהנות מרוח גבית מצד משקיעים אשר יבחרו לממש השקעה בארה"ב לקראת הבחירות שבדרך ואי הוודאות באשר לעתיד מעמדו של הנשיא טראמפ והחשש משינוי ומהפך בשלטון ועמו הפגיעה בהטבות שנתנו במהלך שנות הנהגתו של הנשיא טראמפ", הוסיף פריימן.

16:30

המסחר בניו יורק נפתח בטריטוריה האדומה כאשר המדדים נסוגים קלות בהמשך לנתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב, שעלו לראשונה מאז השיא שנרשם בחודש מרץ.

הנאסד"ק נסוג ב-0.4%, הדאו ג'ונס משיל 0.1% ומדד S&P 500 נסוג ב-0.1%.

אחרי הדוחות טסלה  מזנקת ב-3%, טוויטר  עולה ב-4% לאחר שרשמה עלייה של 34% במספר המשתמשים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה פספסה את התחזיות ורשמה הפסד ברבעון נוכח הוצאות חד פעמיות.

יוניליוור  מזנקת ב-8% לאחר הדוחות לרבעון השני. ההכנסות של החברה ירדו פחות מהצפי של האנליסטים בשוק.

חברת AT&T עקפה את התחזיות ב-4 סנט למניה עם רווח של 83 סנט למניה. ההכנסות עמדו בתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. 

דאו כימיכלים  הודיעה על ארגון מחדש שיביא לקיצוץ של 6% בכוח האדם ברחבי העולם ויביא לחיסכון של 300 מיליון דולר בשנה.

לאס וגאס סנדס  רשמה הפסד של 1.05 דולרים למניה ברבעון השני של 2020, הפסד עמוק יותר לעומת התחזיות של אנליסטים בשוק שצפו הפסד של 74 סנט למניה בלבד. מפעילת הקזינו פיספסה גם את תחזית ההכנסות.

וורן באפט הגדיל את ההחזקה בבנק אוף אמריקה  מ-10.9% ל-11.3% כך לפי דיווח ל-SEC. הרכישות בוצעו השבוע לפי מחיר ממוצע של 23.99 דולר למניה.

15:31

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב עלו ב-1.41 מיליון תביעות - מעל לתחזיות של הכלכלנים לתוספת של 1.3 מיליון תביעות.

אמריקן ארליינס רשמה הפסד של 2.1 מיליארד דולר ברבעון השני של 2020, על הכנסות של 1.6 מיליארד דולר. מדובר בצניחה של 86% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

14:45

טוויטר דיווחה היום על הפסד מתואם של 1.39 דולר למניה ברבעון האחרון, על רקע הוצאה חד פעמית של כ-1.1 מיליארד דולר. הכנסות החברה עמדו על 683 מיליון דולר ברבעון זה, לעומת צפי אנליסטים להכנסות של כ-707 מיליון דולר. עם זאת, הרשת החברתית דיווחה על המשך עלייה במספר המשתמשים היומי לכ-186 מיליון, לעומת צפי אנליסטים לכ-173 מיליון משתמשים ביום. מניית טוויטר  רושמת עלייה של כ-5% במסחר המוקדם. 

13:00

עליות קלות בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות של 0.4%-0.8%. 

הזהב לא עוצר ונסחר בעלייה של 0.9% לרמה של 1,882 דולר לאונקיה.

מניית טסלה  מזנקת ב-4.7% במסחר המוקדם. החברה פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר תוצאות חזקות לרבעון השני. 

עליות נרשמות גם במניות אמזון  ואפל. מיקרוסופט , מנגד, רושמת ירידה של 2% לאחר שפרסמה את תוצאות הרבעון האחרון שלה אתמול. 

11:00

עליות קלות נרשמות במדדי המניות המרכזיים באירופה היום. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים אף הם בעליות קלות. 

בזירת הסחורות, הזהב ממשיך לטפס ונסחר בעלייה של 0.6% לרמה של 1,876 דולר לאונקיה. מתכת הכסף רושמת ירידה קלה לרמה של 23.04 דולר לאונקיה, לאחר קפיצה של יותר מ-8% אתמול. הנפט נסחר בעלייה קלה.

08:30

בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת והחוזים על מדדי בורסות ארה"ב שומרים על יציבות, לאחר שמיקרוסופט וטסלה פרסמו אמש לאחר סיום המסחר את תוצאותיהן לרבעון האחרון. ברקע, המתיחות בין ארה"ב לסין ממשיכה להתגבר.

בזירת הסחורות, הזהב ממשיך לטפס ונסחר היום בעלייה של 0.2% לרמה של 1,869 דולר לאונקיה. מתכת הכסף רושמת ירידה של 1.4% לרמה של 22.82 דולר לאונקיה, לאחר קפיצה של יותר מ-8% אתמול. הנפט נסחר בעלייה קלה.

בזירת המאקרו, בדרום קוריאה פורסם היום כי הכלכלה הצטמקה ב-3.3% ברבעון השני השנה, לעומת הרבעון הראשון. לעומת הרבעון המקביל אשתקד נרשמה נסיגה של 2.9% בפעילות הכלכלית, על רקע ההשפעות השליליות של מגפת הקורונה. מדד הקוספי בסיאול רושם ירידה קלה. 

עוד בזירת המאקרו העולמית, בהמשך היום בארה"ב יתפרסם ב-15:30 נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר, כשהצפי עומד על כ-1.3 מיליון תביעות. בגוש האירו יתפרסם ב-17:00 נתון ביטחון הצרכנים, והצפי עומד על 12- נק'. 

עונת הדוחות נמשכת ומיקרוסופט  הציגה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט הכנסות גבוהות מהצפוי ברבעון הרביעי של שנת הכספים שלה וצמחה ב-13% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-38 מיליארד דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של 36.5 מיליארד דולר. החברה הציגה רווח נקי של 11.2 מיליארד דולר, אך הרווח החשבונאי כלל גם הוצאות חד פעמיות של 450 מיליון דולר, כתוצאה מהחלטת החברה לסגור את החנויות הפיזיות בשל משבר הקורונה. בשורה התחתונה הציגה מיקרוסופט רווח של 1.46 דולרים למניה, 9 סנטים יותר מתחזית האנליסטים. מיקרוסופט רשמה ירידה של 2.6% במסחר המאוחר.

גם יצרנית הרכבים החשמליים טסלה  פרסמה הלילה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2020. טסלה מפתיעה עם רווח רבעוני נוסף שסולל את דרכה למדד S&P 500. בשורה התחתונה טסלה רשמה רווח נקי של 104 מיליון דולר לעומת הפסד של 408 דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-50 סנט - מעל לתחזיות האנליסטים שצפו הפסד של יותר מ-2 דולר למניה. הרווח המתואם של טסלה ברבעון הסתכם ב-2.18 דולר למניה, לעומת הפסד מתואם של 1.12 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסותיה של טסלה ברבעון השני הסתכמו ב-6.04 מיליארד דולר - מעל לתחזיות הכלכלנים בשוק שצפו הכנסות של 5.4 מיליארד דולר ברבעון השני. מניית טסלה קפתה בכ-5% במסחר המאוחר. 

היום יפרסמו דוחות, בין השאר, החברות אינטל , הרשי ואמריקן איירליינס.