התקדמות בפרויקט פינוי בינוי של חברת קנדה ישראל בירושלים

קנדה ישראל וראם מגורים ממשיכות לקדם פרויקטים של החברה הנרכשת באמצעות החברה החדשה - ICR • פרויקט פינוי בינוי של החברה בשכונת קרית יובל הגיע לרף חתימות של 80%, המאפשר המשך התקדמות תכנונית

התוכנית לרחוב ארתור הנטקה בקריית יובל בירושלים / הדמיה: ארי כהן - גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים
התוכנית לרחוב ארתור הנטקה בקריית יובל בירושלים / הדמיה: ארי כהן - גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים

לאחר השלמת העסקה לרכישת מנרב פרויקטים בעבור 574 מיליון שקל, ישראל קנדה וראם מגורים ממשיכות לקדם פרויקטים של החברה הנרכשת באמצעות החברה החדשה - ICR. אחד מהם הוא פרויקט פינוי בינוי בשכונת קרית יובל בירושלים, שהגיע לרף חתימות של 80%, המאפשר המשך התקדמות תכנונית. חברת קנדה ישראל דיווחה הבוקר לבורסה על כך שהפרויקט הגיע לרף החתימות האמור.

המתחם המקודם על ידי החברה ממוקם ברחוב ארתור הנטקה, מספר 78 עד 84 (הבניינים הזוגיים בלבד), וכולל 138 דירות מגורים ישנות. על פי תוכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה שמקדמת החברה ניתן יהיה לבנות במתחם 480 דירות חדשות בארבעה בנייני מגורים בני 25 קומות, מעל חזית מסחרית בשטח כ-1,000 מ"ר. על פי דיווח החברה לבורסה, התוכנית פורסמה להפקדה ביולי האחרון, ובמקביל נחתמו הסכמים מול 111 בעלי זכויות במתחם.

עוד דיווחה החברה לבורסה כי היא צופה הכנסות בהיקף כ-800 מיליון שקל (כולל מע"מ), כאשר עלויות ההקמה צפויות לעמוד על כ-650 מיליון שקל (כולל מע"מ). נציין כי השלב בו נמצאת החברה נכון היום הוא עוד שלב מוקדם, ולפניה עוד דרך ארוכה של השלמת החתמת בעלי הדירות, אישור התוכנית בוועדה המחוזית, פינוי בעלי הדירות לדיור חלופי ובניית הפרויקט.

אדריכלי ומתכנני הפרויקט הם ארי כהן - גיא איגרא אדריכלות ובינוי ערים. משרד עורכי הדין שמלווה את החברה הינו משרד שיבולת.

מנכ"ל החברה, מורדי שבת, אמר היום כי "מדובר בפרויקט ייחודי שאנחנו עובדים עליו כבר כ-6 שנים. תהליך ההחתמות הואץ בשנה האחרונה. לאור המאפיינים הטופוגרפיים הייחודיים של הפרויקט, על צלע ההר אל מול הרי ירושלים, ולאור היקף הפרויקט, אנו מעריכים שתקופת הביצוע תארך כ-48 חודשים". אבי ביתן סמנכ"ל השיווק הוסיף: "אנחנו מקדמים מספר פרויקטים נוספים במסגרת פינוי בינוי גם במקומות אחרים בארץ. בין היתר פרויקט בבת ים בו עשרות דירות נהרסו והחלה חפירת מרתף ויש פרויקט ברחוב ברחוב בר כוכבא בהרצליה שנמצא ערב קבלת היתרי הריסה חפירה ודיפון, לקראת פינוי. אנחנו מעריכים שבשנה וחצי הקרובות לפחות עוד 4 פרויקטים נוספים ילכו להריסה".

חברת ICR (מנרב פרויקטים לשעבר) נרכשה על ידי ישראל קנדה ,שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ובידי ראם מגורים, שבשליטת האחים נקש ורז עודד, שתי החברות מחזיקות בחלקים שווים של החברה החדש. החברה ממשיכה בתחום ייזום הבנייה למגורים, בשיווק פרויקטי מגורים, ומחזיקה במלאי קרקעות. במקביל החברה פועלת גם בתחום הנכסים המניבים - משרדים, מסחר ומלונאות.