נתניהו וגנץ זורקים את האחריות למשבר התקציב מאחד לשני

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "הסיבה שאנחנו לא מעבירים תקציב היא שכחול לבן לא מוכנים להעביר את התקציב" • בתגובה מכחול לבן מסרו: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות"

בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press
בנימין נתניהו ובני גנץ ומאחוריהם גבי אשכנזי / צילום: MENAHEM KAHANA, Associated Press

מסיבת העיתונאים הערב חידדה את העימות בין בני גנץ לבנימין נתניהו בסוגיית התקציב. כזכור נתניהו מצדד בתקציב לרבע האחרון של השנה בלבד ותקציב חדש ל-2021. ואילו בכחול לבן חוששים שנתניהו ינצל את משבר התקציב להפיל את הממשלה בטרם יגיע תורו של גנץ להיכנס לתפקיד ראש הממשלה.

נתניהו אמר הערב במסיבת העיתונאים: "אני לא חותר לבחירות. אנחנו בעיצומו של משבר. תקציב אפשר להעביר בדקה, הוא מוכן. אפשר להעביר תקציב עכשיו. הסיבה היחידה שנלך לבחירות היא אם לא נעביר תקציב. עד ה-24 באוגוסט. הסיבה שאנחנו לא מעבירים תקציב היא שכחול לבן לא מוכנים להעביר את התקציב. עכשיו לא צריך בחירות, צריך להעביר תקציב בימים הקרובים, זה אחד הדברים שישרתו את המשבר ואני נשאר מחוייב לסידור של החלפת ראש הממשלה במועד".

בנוגע לשאלה מדוע בני גנץ לא הגיע למסיבת העיתונאים, אמר נתניהו: "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה, כך אני מקווה. לא צריך לסרבל כל תנועה. אחד הדברים הקשים במדינת ישראל הוא עודף פרוצדורות, בירוקרטיה ומשפטיזציה וזה מאוד מקשה על התפעול. נצטרך את גנץ בגיוסו של צה"ל למהלך. הדבר החשוב הוא לפעול מהר. אני מקווה שיהיה לנו שיתוף פעולה בהמשך כי המדינה לא רוצה בחירות ולא פוליטיקה אלא התגייסות אמיתית".

בכחול לבון הגיבו: "ראש הממשלה צריך להפסיק לדרדר לבחירות ולעשות שני דברים:
לטפל במשבר הקורונה באמצעות תקציב ארוך טווח ולעמוד בהסכם שחתם עליו לפני חודשיים. אזרחי ישראל כבר הבינו: עם תרגילים פוליטיים אי אפשר ללכת לכספומט".