נדחתה בקשת לובי 99 לביטול ההסדר בין הנושים למשפחת פישמן

השופט אורנשטיין קבע שנפלו פגמים בהתנהלות "לובי 99" אשר ידעה לדבריו על הסכמת כל הנושים להצעת המגשר עוד בטרם הדיון וההחלטה בבקשה, אך במקום לפנות מיד לבית המשפט ולבקש להצטרף לבקשה ולהתייצב לדיון, היא "ישבה על הגדר", העדיפה לראות מה תהייה החלטת ביהמ"ש

אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אליעזר פישמן / צילום: שלומי יוסף, גלובס

נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, דחה את בקשת "לובי 99" להצטרף להליך פשיטת הרגל של אליעזר פישמן, ולבטל את פסק הדין שאישר את ההסדר בין משפחת פישמן לנושים, הבנקים ורשות המסים. הסדר שהתקבל בעקבות בהצעת המגשר, נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס, אשר גרוניס. 

אורנשטיין קבע שנפלו פגמים בהתנהלות "לובי 99" אשר ידעה לדבריו על הסכמת כל הנושים להצעת המגשר עוד בטרם הדיון וההחלטה בבקשה, אך במקום לפנות מיד לבית המשפט ולבקש להצטרף לבקשה ולהתייצב לדיון, היא "ישבה על הגדר", העדיפה לראות מה תהייה החלטת בית המשפט. לפי אורנשטיין, רק בדיעבד לאחר מתן פסק הדין, נזכרה לובי 99 לבקש להצטרף להליך ולבקש לבטל את פסק הדין. 

זאת, לדברי אורנשטיין, הגם שלא הייתה כל מניעה שתעשה כן מבעוד מועד. לדבריו, במיוחד נכון הדבר לאור הפרסומים הרבים בכלי התקשורת והביקורת על הבנקים שהסכימו להצעת המגשר, חרף התנגדות הנאמן, עו"ד יוסי בנקל, והכל עוד בטרם הדיון בבקשה.

 גם לגופם של דברים קבע אורנשטיין שאין כל חדש בבקשה, אשר נימוקיה הועלו על ידי הנאמן, אך לאור הסכמת כל הנושים ללא יוצא מן הכלל והעדר התנגדות של מי מהם, אישר בית המשפט את הצעת המגשר, לאור ההלכה שקובעת שעמדת הנושים היא הקובעת אלא בנסיבות חריגות של התקיימו.

 לובי 99 טען כי יש לבטל את הסדר הנושים שכן הוא מיטיב עם משפחת פישמן יתר על המידה תוך התעלמות מעמדות הציבור שלא יוצג בהליכים. 

***גילוי מלא:  איש העסקים אליעזר פישמן הוא בעל השליטה הקודם בחברת "מוניטין", המחזיקה (100%) בעיתון "גלובס". פישמן ומשפחת בר און, מבעלות השליטה הנוכחיות ב"גלובס", מצויים בסכסוך משפטי עסקי ואישי