"השינוי בתחום המשרדים לא צפוי להיות קיצוני. תהיה התאמה חלקית"

גב ים דיווחה היום כי ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI ) ברבעון השני גדלה בכ-7.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-130 מיליון שקל • ה-FFO הסתכם ברבעון השני בכ-59 מיליון שקל, גידול של כ-9.3%

אבי יעקובוביץ, מנכל גב ים / צילום: סיוון פרג
אבי יעקובוביץ, מנכל גב ים / צילום: סיוון פרג

חברת הנדל"ן המניב גב ים פרסמה הבוקר (ג') את תוצאותיה לרבעון השני של השנה.  הכנסות החברה מהשכרת מבנים הסתכמו ברבעון בסך של כ-133 מיליון שקל, גידול של 5.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

ההכנסה התפעולית הנקייה (NOI ) ברבעון  זה גדלה בכ-7.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-130 מיליון שקל, והתזרים הנקי מפעילות (FFO ) המיוחס לבעלי המניות הסתכם ברבעון השני בכ-59 מיליון שקל, גידול של כ-9.3%.

בשורה התחתונה דיווחה גב ים  על רווח נקי של כ-64 מיליון מיליון שקל ברבעון השני, בהשוואה ל-111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר על רקע ירידה של כ-2 מיליון שקל בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה ברבעון זה, לעומת עלייה של כ-122 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שקוזזה בחלקה מקיטון בהוצאות מימון.  

בגב ים מציינים כי "החברה מחלה על דמי השכירות בגין שטחי המסחר אשר סגרו את פעילותם בהתאם לתקנות שעת חירום (לרבות מסעדות אשר נותרו פתוחות למשלוחים בלבד), בסך כולל של כ-5 מיליון שקל ברבעון השני. להשלמת התמונה יצוין, כי למעט האמור לעיל, גבתה גב-ים את מרביתם של דמי השכירות בגין הרבעון השני של שנת 2020 ,ויתרת הלקוחות של החברה לתום הרבעון השני של השנה מסתכמת בכ-5 מיליון שקל, בדומה ליתרת הלקוחות בתקופות קודמות, טרם המשבר". 

נכון לסוף יוני השנה, לחברה נכסים מניבים בשטח כולל של כמיליון מ"ר, באתרים שונים ברחבי הארץ . 

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר היום: "אנו נמצאים בעיצומו של אירוע מתגלגל בו החברה פועלת בראייה ארוכת טווח, תוך איזון מבוקר בין המשבר והשלכותיו לפעילות העסקית של החברה. אנו לא צופים שינוי חד ופתאומי. השינוי בתחום המשרדים לא צפוי להיות קיצוני. תהיה התאמה חלקית למציאות החדשה. בטווח הארוך נראה כי אין תחליף לעבודה במשרד. יש חשיבות לעבודת הצוות ולצורך חברתי לצאת מהבית. החברות הבינלאומיות המובילות לא יוותרו על מרכזי הפיתוח שלהן. הנבואות השחורות המתפרסמות חדשות לבקרים באשר לעתיד תחום המשרדים אינן פוגשות את המציאות כפי שאנחנו חווים אותה".

עוד הוא הוסיף כי "גב-ים הגיעה למשבר הקורונה ערוכה, במצב פיננסי חזק מאוד, עם ארגז כלים שמאפשר לה התמודדות עם המציאות החדשה, תוך המשך הפעילות השוטפת והיזמית ועמידה בהתחייבויות, וזאת כתוצאה מהתנהלות שקולה ואחראית לאורך שנים. הערכות זו באה לידי ביטוי, בין היתר, ביתרות מזומנים בסך 1.6 מיליארד שקל, שיעור מינוף של 50% ובכך שכל נכסי החברה אינם משועבדים. החברה מנהלת בתקופה זו משאים ומתנים עם חברות בינלאומיות וישראליות גדולות, חלקם משאים ומתנים מתקדמים, לשכירות עשרות אלפי מ"ר חדשים . כל החוזים עם לקוחות החברה מכובדים . ברמת התפוסות - אין שינוי ולא רואים שינוי מגמה . גם הגבייה מתנהלת בקצב רגיל וזהה לחציון הראשון של שנת 2019. אין ויתור על שכר דירה, למעט הקלות נקודתיות למסחר - במהלך החציון הראשון של השנה, מחלה החברה על הכנסות בסך 5 מיליון שקל,  המהווים כ-2% מהכנסות החברה בחציון זה".