לראשונה בליכוד הופעל החוק הנורבגי: השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התפטר מהכנסת

בליכוד סירבו השרים, עד היום, להפעיל את החוק • בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב אוחנה: "צעד זה מגשים לעניות דעתי את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות"

אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ
אמיר אוחנה / צילום: רפי קוץ

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע על התפטרות מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. אוחנה הוא חבר הכנסת הראשון מן הליכוד המשתמש בחוק הנורבגי, וזאת מספר שנים אחרי שנחקק לראשונה. בליכוד סירבו השרים, עד היום, להפעיל את החוק.

בפוסט מפורט שפירסם בחשבון הפייסבוק שלו, השר אוחנה כתב: "החלטתי להיות השר הראשון מהליכוד להפעיל את החוק הנורבגי ולהשהות את חברותי בכנסת (לא מהממשלה). צעד זה מגשים לעניות דעתי את הרעיון הדמוקרטי של הפרדה בין הרשויות. שר שהוא חבר כנסת, תופס מקום של ח"כ שהיה יכול להיות פעיל בתחומי העשייה הפרלמנטריים: להשתתף בוועדות, בדיונים במליאה, להגיש הצעות חוק, הצעות לסדר, שאילתות וכד'.

"גם עבור המשרד הממשלתי, בוודאי משרד גדול ומשפיע כמשרד לביטחון הפנים, נכון שיהיה שר במשרה מלאה, קל וחומר בעת הזאת בה התמודדות הממשלה עם בלימת התפשטות נגיף הקורונה בעיצומה".

חבר הכנסת הבא בתור הוא עמית הלוי, מייסד וראש המכללה למדינאות. הלוי הוא אמור היה להכנס לכנסת ה-21 (מועד א') במקום ה36, אולם ברגע האחרון המנדט הבא ברשימת הליכוד עבר ליהדות התורה עם השינויים הקלים בספירת הסכמי העודפים והלוי עתר לבית המשפט עם טענות בנושא ספירת הקולות.