נתניהו וכ"ץ נכנעו לדרישת גפני: מענק מזומן לכל אזרח יינתן על כל ילד גם מעבר לשלישי

לאחר שאיים כי לא יעביר את תוכנית המענקים בוועדת הכספים, נכנעו ראש הממשלה ושר האוצר לדרישתו של משה גפני והגדילו את תוכנית המענקים כך שתחול גם מעבר לשלושה ילדים • תוספת העלות התקציבית מוערכת ב-100 מיליון שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את תוכנית המענקים / צילום: קובי גדעון, לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את תוכנית המענקים / צילום: קובי גדעון, לע"מ

הלחץ של יו"ר ועדת הכספים משה גפני הצליח וחוק המענק החד פעמי ישונה כך שעל כל ילד במשפחה יתקבל מענק. זאת בניגוד להחלטה המקורית לפיה רק בגין שלושת הילדים הראשונים יקבלו ההורים חמש מאות שקל על כל ילד, ועל יתר הילדים לא יקבלו. העלות של השינוי מעורכת ב-100 מיליון שקל, שמתווספים לעלות הכוללת של התוכנית שהוערכה עד כה על ידי משרד האוצר בכשישה מיליארד וחצי שקל.

גפני איים כי לא יעביר את החוק בוועדה, ול"גלובס" נודע כי האיום השפיע והחוק ישונה כך ש גם בגין הילד הרביעי יקבלו ההורים 500 שקל, על החמישי והשישי 250 שקל ועל השביעי והלאה 166שקל.  עוד נודע כי במגעים הליליים היו שותפים שר האוצר ישראל כ"ץ ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הסיכום הזה מקדם את אישור ועדת הכספים האמורה לדון בהצעות החוק בנושא לפני הצהריים. לאחר האישור בוועדה יועלו הצעות החוק לאישור סופי במליאה, אולי כבר מחר. אתמול אמרה סגנית היועץ המשפטי של משרד האוצר כי הכסף יגיע לחשבונות כבר ביום חמישי, אך בביטוח הלאומי הבהירו כי בשל חשבונות בנק לא מעודכנים, ההעברה עשויה להתבצע רק בשבוע הבא.

אופיר כץ בועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
 אופיר כץ בועדת הכספים / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתגובה לדברים צייץ יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן "במקום לתמוך בחיילים משוחררים, אנשי מילואים שעובדים ומשלמים מסים, שוב נכנעים רה"מ ורה"מ הרזרבי ללחצן של המפלגות החרדיות. ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי".