עסק ביום | פיצ'ר

"לא סגרנו ליום אחד, סגירה היא גזר דין מוות לעסק"

אלון אנצ'ו, 35, בעלים משותף של מועדון 'קרוספיט ראש העין' • "המון אנשים הבינו שאם הם לא יתמכו בנו בתקופה הזו, לא יהיה להם מועדון לחזור אליו: • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אלון אנצ'ו, בעלים משותף של מועדון "קרוספיט ראש העין" / צילום: קינן ואנונו
אלון אנצ'ו, בעלים משותף של מועדון "קרוספיט ראש העין" / צילום: קינן ואנונו

מאמן הכושר אלון אנצ'ו הקים את מועדון 'קרוספיט ראש העין' יחד עם שותף, ירון שדה, ב-2014. המועדון, שמתמקד באימונים פונקציונליים, התרחב עם השנים. "לא חשבתי שאהיה עצמאי", מודה אנצ'ו. "לא היה לי רע כשהייתי מאמן שכיר, אבל כשנחשפתי לתחום הקרוספיט ראיתי את הפוטנציאל שבו, וזה התגלגל.

"אימנתי בחוץ, עברתי לאמן במתנ"ס, שכרתי מקום קטן, ועם השנים צמחנו, כשהיום כבר יש לנו מועדון של 550 מ"ר, בשתי קומות. יש כאן כ-400 מתאמנים, שזה הרבה למועדון פונקציונלי. חוץ ממני יש עוד ארבעה מאמנים, סטודיו לאימונים לנשים וסטודיו לפיזיותרפיה".

בתקופה שלפני הקורונה המועדון היה עסק רווחי. "הבאנו משכורות נאות, אחרי שבתחילת הדרך היינו בהפסדים. זה עסק שלוקח כחמש שנים להחזיר בו את ההשקעה, ועשינו את זה. הקורונה תפסה אותנו במקום הכי טוב שהיינו בו מאז ההקמה, עד אותה הנקודה".

איך התמודדתם עם המצב החדש?

"היה לנו כבר קהל מתאמנים שמאמין בנו, ומוניטין. המון אנשים הבינו שאם הם לא יתמכו בנו בתקופה הזו, לא יהיה להם מועדון לחזור אליו. אז למרות שהיו לא מעט ביטולים, רוב המתאמנים העדיפו שלא לבטל אלא שילמו כדי לקבל את התקופה חזרה. הפגיעה שלנו מתפרסת לאורך השנה - היא תזרימית, כי בסוף השנה אצטרך להחזיר את התקופה הזו למתאמנים שהקפיאו פעילות.

"בכל מקרה, בגל הראשון הצענו ללקוחות, גם למקפיאים, אימוני אונליין וחילקנו ציוד. בגל השני, כשעלתה סוגיית סגירת חדרי הכושר, תחמנו אזור של חנייה בחוץ, הוצאנו את הציוד והתאמנו שם עד שאושר לחזור פנימה. לא סגרנו ליום אחד, וגם לא נסגור. סגירת המועדון היא גזר דין מוות לעסק".

איך מסתדרים עם הצמצום ברמה האישית?

"יש לי ילד בן שנתיים ועוד אחד בדרך, ולשותף שלי יש ארבעה ילדים. בינתיים לא היינו צריכים להביא עוד כסף שלא מחשבון העסק, אבל זה רק עניין של זמן. אנשים חוששים לבוא, ונראה לי שזה יותר חשש מכניסה לבידוד מאשר להיות חולים".