רה"מ שיתף פוסט בפייסבוק שקרא לרצח שלו. פרופיל המפרסם התגלה כפיקטיבי

פייסבוק הסירה את הפוסט יחד עם פרופיל המפרסם: "התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה" • ממקורבי רה"מ נמסר: "בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור"

בנימין נתניהו במליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן
בנימין נתניהו במליאת הכנסת / צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

פוסט בפייסבוק שהסית הסתה לרצח של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו שיתף ראש הממשלה בפרופיל הטוויטר שלו, התגלה כפיקטיבי והוסר על ידי פייסבוק. גורמים שבחנו את הפרופיל טרם הוסר, אמרו כי בניגוד לתוכן ההסתה, תוכן קודם שפורסם בפרופיל הכיל דווקא דברי תמיכה בראש הממשלה.

דוברת פייסבוק מסרה כי "מבדיקה שערכו הצוותים הגלובליים שלנו בחו"ל עולה כי החשבון המדובר הינו חשבון פיקטיבי ועל כן הוא הוסר לאלתר מן הפלטפורמה. כמו כן התגובה עצמה מפרה את המדיניות שלנו סביב קריאה לאלימות ועל כן הוסרה גם היא יחד עם הפרופיל באמצעותו היא נכתבה".

בפוסט שפרסם נתניהו, אתמול אחר הצהריים, נכתב "אתמול המשטרה עצרה ליד משרד ראש הממשלה אדם שאיים לרצוח אותי ובכליו נמצאו סכינים. היום אגיש תלונה במשטרה נגד איום ההסתה המצורף כאן, שקורא לרצוח אותי "עם כדור בראש".

לפוסט של ראש הממשלה צורפה תמונה של אדם ללא ציון שמו, ותחתיו צילום מסך שמקורו בפרופיל בשם "Dana Ron" עם תגובה שכללה דברי הסתה מפורשים לרצח ראש הממשלה.

האזהרה של ראש הממשלה כי יגיש יגיש תלונה למשטרה לא איחרה לבוא. אמש הוגשה למשטרת ישראל תלונה על המקרה באמצעות עו"ד יוסי כהן המייצג את בני משפחת נתניהו. 

התלונה שהוגשה בעניין הפוסט של דנה רון
 התלונה שהוגשה בעניין הפוסט של דנה רון

התלונה שהוגשה בעניין הפוסט של דנה רון
 התלונה שהוגשה בעניין הפוסט של דנה רון

באחת התגובות לציוץ של ראש הממשלה הגיב מי שהיה בעבר דובר עיריית תל אביב ודובר המשטרה הלל פרטוק שטען כי המצולם אינו האיש שנעצר. פרטק הגיב וכתב כי "ואם כבר מדברים על הסתה לרצח, אז זו הסתה לרצח! נתניהו מדווח על אדם שנעצר ליד משרד רה"מ ובכליו נמצאו סכינים אבל בציוץ הוא שם תמונה של עו"ד גונן בן יצחק, שאין לו כל קשר לאירוע, חוץ מזה שהוא פעיל מרכזי במחאה. נתניהו אשכרה מתיר את דמו של בן יצחק בפומבי. עלוב נפש".

מקורבי ראש הממשלה מסרו בתגובה: "אם מדובר בחשבון אנונימי שהופעל על ידי גורמים שקוראים לרצוח את ראש הממשלה, הרי שהדבר חמור לא פחות. המשטרה חייבת לאתר אותו, למצות איתו את הדין ולפעול בנחישות נגד עשרות פרסומי ההסתה והאיומים ברצח המתפרסמים מדי יום נגד ראש הממשלה ומשפחתו. אפרים שמיר שקרא לרצוח את ראש הממשלה אינו אנונימי וכמוהו אנשים אחרים שנחקרו במשטרה על הסתה פרועה נגד ראש הממשלה. בושה וחרפה שהתקשורת עוסקת בטיוח ההסתה במקום להוקיע אותה באופן חד וברור".