פעילות HERE Mobility בישראל נסגרת: 200 עובדים יפוטרו

בשיאה העסיקה חטיבת היר מוביליטי כ-260 עובדים • החברה שייכת לחברת המיפוי HERE Technologies שנרכשה מנוקיה על ידי חברות הרכב הגרמניות דיימלר, ב.מ.וו ואאודי. מאז הצטרפו כמשקיעות בה גם אינטל, בוש וקונטיננטל • טרם ההודעה על הסגירה הסופית, מרבית העובדים הוצאו לחל"ת

פעילות חטיבת התחבורה החכמה HERE mobility בישראל נסגרת ועובדי החטיבה מפוטרים.  היר מוביליטי שייכת לחברת המיפוי HERE Technologies שנרכשה מנוקיה על ידי חברות הרכב הגרמניות דיימלר, ב.מ.וו ואאודי. מאז הצטרפו כמשקיעות בה גם אינטל, בוש וקונטיננטל.

החטיבה שבשיאה העסיקה 260 עובדים, פיתחה אפליקציה שיוצרת מעין רשת חברתית המתמקדת בשיתוף נסיעות בין מכרים, ומלווה את המשתתפים בכל השלבים מרגע התכנון ועד ההגעה ליעד.

בהודעה על הסגירה מסרה החטיבה כי "בעקבות השפעת משבר הקורונה על ההכנסות של חברת היר, התקבלה החלטת דירקטוריון לצמצם העלויות ולהתמקד בעסקי הליבה של החטיבה. כחלק מההחלטה הזו אנחנו נאלצים להודיע היום על סגירת הפעילות של היר מוביליטי".

בראיון ל"גלובס" לפני כשנה וחצי סיפר מנהל החטיבה כי "האפליקציה מרכזת את כל אפשרויות התחבורה הנוספות להגעה לנקודת המפגש. יש בה מידע על תחבורה ציבורית ב-300 ערים בעולם, כולל ערי ישראל, והיא מפעילה גם 'מרקטפלייס' שייפתח בהדרגה בערים שונות שממפה את כל אפשרויות התחבורה כולל תחנות מוניות, חברות להשכרת מכוניות, שיתוף אופניים ועוד".

באותו ראיון הסביר יצחק כי החטיבה הישראלית כוללת "צוות מרקטינג, מכירות, משפטי ופיננסים משלנו. מרכז הפעילות בישראל נבנה מאפס, כשהתחלנו היינו 26 אנשים עם מצגת, וחזון לבנות שוק ניידות תחרותי ולייעל את התחבורה. אנחנו היום קרוב ל-260 אנשים - אחד המרכזים הגדולים בישראל שעוסקים במוביליטי. אנחנו גאים להיות חלק מיצירת התעשייה של ניידות חכמה בישראל, שצומחת בקצב מהיר. בעבר, כשהמיקוד היה תעשיית הרכב, לא הייתה לישראל נגיעה בעולם התחבורה בכלל".

עוד נמסר בהודעה כי "מוביליטי קמה לפני שלוש שנים עם חזון לחבר את עולם התחבורה על מנת ליצור שוק תחבורה פתוח וחופשי. לאורך שלוש השנים האחרונות צוות היר מוביליטי הגיע להישגים מרשימים הן באספקט הטכנולוגי והן באספקט העסקי. קרוב לאלף חברות חלקו איתנו את החזון והתחברו לפלטפורמה שלנו. הצוות עבד קשה על מנת להגשים את החזון ואנחנו מעריכים מאוד את העבודה הקשה שלהם ומודים להם על כך. לצערנו, כתוצאה מהמשבר אין באפשרותנו להחזיק יותר את הפעילות הזו ונפרדים ממנה בצער רב. הנהלת החטיבה מחויבת לדאוג לעובדי החטיבה ונעשה את מירב המאמצים לסייע להם למצוא את העבודה הבאה שלהם".