שלושה צעירים מואשמים בארה"ב בפריצה הגדולה לחשבונות טוויטר

גרהאם איוואן קלארק בן ה-17 מפלורידה נעצר והואשם כי הוא "המוח" מאחורי הפריצה ב-15 ביולי ל-130 חשבונות טוויטר, ובהם אלה של ג'ו ביידן ואילון מאסק • הפורצים השיגו במרמה תשלומי ביטקוין בשווי יותר מ-100 אלף דולר ממאות עוקבי החשבונות

טוויטר / צילום: שאטרסטוק
טוויטר / צילום: שאטרסטוק

חקירת הפריצה ל-130 חשבונות פופולריים ברשת החברתית טוויטר, שבוצעה ב-15 ביולי, הובילה אתמול (יום שישי) להגשת כתבי אישום בארה"ב נגד שלושה צעירים, ובהם גרהאם איוואן קלארק בן ה-17 מפלורידה, שנעצר והואשם בהיותו "המוח" שמאחורי הפריצה.

נגד קלארק, תושב העיר טמפה, הוגש כתב אישום הכולל 30 סעיפי אישום הקשורים בפריצה, על פי הצהרה שמסר משרד התובע הכללי של מחוז הילסבורו בפלורידה. הפריצה שאותה הוביל לכאורה, על פי האישומים נגדו, נחשבת לגדולה בתולדות טוויטר. באמצעות הפריצה הצליחו הפורצים להשיג במרמה יותר מ-100 אלף דולר בתוך דקות ספורות, באמצעות תשלומי ביטקוין שקיבלו מיותר מ-300 עוקבים של החשבונות שנפרצו.

ב־15 ביולי נפרצו חשבונותיהם של שורה של בעלי פרופיל גבוה בטוויטר. בכולם נכתבה הודעה זהה: "אני מחזיר לקהילה. כל ביטקוין שיישלח לכתובת המופיעה מטה - יוכפל ויוחזר לשולח! אם תעבירו 1,000 דולר, תקבלו בחזרה 2,000 דולר! ההצעה תקפה ל־30 דקות בלבד".

לצדו של קלארק שנעצר, הוגשו אתמול על ידי משרד המשפטים האמריקאי כתבי אישום נגד מייסון שפארד בן ה-19 מבריטניה ונגד נימה פאזלי בן ה-22 מאורלנדו, פלורידה.

ביום חמישי בלילה, עוד לפני הדיווח על הגשת כתבי האישום בפרשה, פרסמה טוויטר עדכון בנוגע לפריצה שבוצעה ברשת החברתית שלה לפני כשבועיים, ובו מסרה כי על פי ממצאי החקירה עד כה, הפריצה בוצעה באמצעות דיוג (פישינג) של מידע מטלפונים של כמה מעובדי טוויטר. לדברי החברה, באמצעות 130 החשבונות שנפרצו, העלו הפורצים ציוצים מזויפים מ-45 חשבונות, ניגשו אל מידע בהודעות ישירות (DM) של 36 חשבונות והורידו לעצמם מידע פרטי משבעה חשבונות.

בפריצה, שעליה דווח כאמור ב-15 ביולי גם ב"גלובס", השתלטו הפורצים על 130 חשבונות טוויטר, ובהם חשבונותיהם של סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, המועמד כיום לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית; הנשיא לשעבר ברק אובמה; המיליארדר האמריקאי אילון מאסק, מייסד החברות טסלה, פייפאל וספייס אקס; מייסד מיקרוסופט ביל גייטס; קים קרדשיאן; גורו ההשקעות המיליארדר וורן באפט וגם החשבון של ענקית הטכנולוגיה אפל.

הפורצים השתמשו בחשבונות שאליהם פרצו כדי להעלות בטוויטר ציוצים שבהם קראו לעוקבים לשלוח תשלומי ביטקוין לכתובות מסוימות, תוך הבטחה להחזיר בתמורה סכום כפול למי שיעבירו את הכספים.

האף.בי.איי ומשרד המשפטים האמריקאי ערכו מצוד בפריסה ארצית במהלך השבועיים האחרונים לאחר פרצת האבטחה הגדולה ביותר בתולדות טוויטר. לדברי החברה, קלארק הצליח לחדור ל־130 חשבונות, לצייץ מ־45, ולהוריד מידע משבעה מהם.

בתגובה להודעה על הגשת כתבי האישום ועל מעצרו של קלארק, מסרה חברת טוויטר: "אנחנו מעריכים את הפעולות המהירות של רשויות החוק בחקירה הזאת".

ביטקוין סיים את חודש יולי עם עלייה של כ-24%, והמטבע הדיגיטלי מתקרב שוב לשיא שנתי. בשבת בבוקר טיפס שער הביטקוין מעל ל-11,680 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 10 באוגוסט 2019. מתחילת השנה זינק מחירו הדולרי של הביטקוין ביותר מ-62%.

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.