הפגנות ומחאות רבות ברחבי הארץ; כ-10 אלפים בכיכר פריז

בגן צ’רלס קלור בת"א נערכת הפגנת קבינט התקווה של ארגוני עצמאים ומובטלים • דותן סופר, ממארגני המחאה: "המסעדנים, אנשי התרבות בישראל דורשים תוכנית להצלת למעלה ממיליון עצמאים ומובטלים"

מפגינה בהפגנת העצמאים בגן בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מפגינה בהפגנת העצמאים בגן בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

כיכר פריז בירושלים התמלאה בכ-10 אלפים איש, כשהמוחים נשאו שלטים שהוכנו בבתים ברובם. בסמוך לבית ראש הממשלה, בצד השני של הרחוב עמדו כ-10 מפגיני תמיכה בנתניהו. המשטרה חצצה בין שני הצדדים של הרחוב.

מרבית הקריאות היו "הון שלטון עולם תחתון" אך להפגנה לא היה מרכז מסודר , אלא מספר רב של מוקדים מפוזרים כולל קבוצה שישבה על רצפת הכיכר במעגל עם נרות.

הפגנת מוצאי שבת ה-1 באוגוסט מתאפיינת בנוכחות גדולה יותר של מבוגרים וכן היו בה פחות מופעים, הפעם ללא קבוצות היוגה, הפרחים ומופע בליעת אש.

נראה שהפעם, לאחר אירועי האלימות בתל אביב השבוע, במשטרה לא רוצים לקחת סיכונים ושוטרים רבים נמצאים במקום וברחובות הסמוכים.

במקביל בגן צ’רלס קלור נערכת הערב הפגנת קבינט התקווה של ארגוני עצמאים ומובטלים. בהפגנה ישתתפו דב נבון, חני נחמיאס, זוהר שטראוס, מושיק גלאמין, טלי שרון, שני קליין, אבי גריינייק, וילוז'ני ושחקנים נוספים.

מפגין בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מפגין בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מפגין בהפגנה בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מפגין בהפגנה בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
מפגינות בהפגנה בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 מפגינות בהפגנה בצ'רלס קלור, בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

דותן סופר, ממארגני המחאה אמר הערב: " די לשליפות ולאילתורים. ראש ממשלת ישראל- החורבן הכלכלי עליך, על מצפונך. תפסיקו לבזבז זמן ולהתעסק בשטויות. העצמאים, המסעדנים, אנשי התרבות בישראל דורשים תוכנית להצלת למעלה ממיליון עצמאים ומובטלים שנידונים לחורבן כלכלי, בגלל המדיניות ההיסטרית והמגומגמת שלכם. כולנו נפגין הערב, כי אחרת ההתעלמות של הממשלה תקבור כלכלית את כולנו".

מפגין במחאת בלפור / צילום: טל שניידר, גלובס
 מפגין במחאת בלפור / צילום: טל שניידר, גלובס
מפגינה נגד ראש הממשלה בבלפור / צילום: טל שניידר, גלובס
 מפגינה נגד ראש הממשלה בבלפור / צילום: טל שניידר, גלובס
מפגינים בבלפור / צילום: בר לביא, גלובס
 מפגינים בבלפור / צילום: בר לביא, גלובס

ביום שישי פרסם בנו של ראש הממשלה נתניהו את הכתובות הפרטיות של כמה מן המארגנים וקרא לציבור ללכת להפגין אל מול בתיהם כאשר הוא מייצר קו ישיר בין אזרחים פרטיים נטולי סמכויות לבין משפחתו של נתניהו אשר שולט במדינה מזה 11 שנים וחצי .

מארגני ההפגנה בירושלים הגישו נגדו תלונה במשטרה בגין פגיעה בפרטיות ואמרו על כך : "בנו של ראש הממשלה שמאובטח במיליוני שקלים של הציבור ע"י עילית כוחות הביטחון הישראליים, פרסם הבוקר את שמותיהם וכתובתיהם של מובילים במחאה, בקריאה "להפגין להם מתחת לבתים". בשבוע של מתקפות אלימות על מפגינים זו התרת דם מסוכנת. ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי חייבים לקחת אחריות ולעצור את ההשתוללות המסוכנת הזו - לפני שמפגינים ישלמו בחייהם" .

בנוסף הם קראו לכל הארגונים המפגינים לאחד כוחות. הארגונים שחתמו על הצהרת איחוד הכוחות הם : א.ו.מ.צ - אמני ויוצרי מרחב ציבורי, אני אזרחיסט, הדגלים השחורים, המחאה האזרחית , XR המרד בהכחדה, התעוררנו, מחאת הריבון, קריים מיניסטר, צו 8 לפועלי התרבות, שרשרת אנושית זה אנחנו, אנו עושים שינוי, דרכנו, הברית הישראלית, התנועה לאיכות השלטון, התנועה הירוקה, התנועה הקיבוצית, מגמה ירוקה, מסרים דיגיטליים, מעגל הקבוצות, מרכזים לצדק חברתי, תנועת הבוגרים של השומר הצעיר

בנוסף, מחאת הדגלים השחורים מציבה שלטים נגד ראש הממשלה במאות גשרים ברחבי הארץ.

הפגנה נוספת נערכת בקיסריה באיזור ביתו הפרטי של ראש הממשלה. המשטרה העלתה באיזור בלון תצפית (צפלין) כדי לנטר את פעילות המפגינים באיזור.

מסיעת הליכוד נמסר: "ערוצים 12 ו-13 ממשיכים לשמש זרוע תעמולה להפגנות השמאל האנרכיסיטיות. הם עושים מאמץ נואש לשטוף את המוח של הציבור, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. הם נותנים פרסום חינם ואינסופי מכמה מוקדי שידור בניסיון לתדלק את הפגנות השמאל ומתוך ניסיון שקוף לנפח את חשיבותם ומשקלם. לעומת זאת, הם מתעלמים מהאופי האלים של ההפגנות ומהקריאות הנשמעות בהם לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו. הטלוויזיה בצפון קוריאה יכולה ללמוד מהם, אבל הציבור לא קונה את זה. ראש הממשלה נתניהו ימשיך לעבוד מסביב לשעון, להילחם בקורונה ולחזק את כלכלת ישראל. ראש הממשלה קורא לכולם להתלכד במאמץ זה ולהתעלם מקמפיין ההסתה המסוכן של התקשורת".

מדוברות המשטרה נמסר: לפני זמן קצר הגיע מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, למתחם המחאה בסמוך לבית רוה"מ בירושלים, בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות המשטרה במקום. ניצב כהן ציין: "גם בשעה זו אלפי שוטרים פרוסים בכל רחבי הארץ בכדי להבטיח את שלומם וביטחונם של האזרחים שיצאו להביע את מחאתם. השוטרים יעשו כל שנדרש על מנת להבטיח את מימוש זכויותיהם של המוחים, אך לצד זאת אני חוזר ומדגיש, לא נאפשר אלימות מכל סוג שהיא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות ובמלוא חומרת הדין נגד כל מפר סדר".