איזנקוט וקבוצת אנשי עסקים הקימו קרן תרומות למען נפגעי הקורונה

הרמטכ"ל לשעבר עומד בראש המועצה המייעצת של "הקרן הישראלית לערבות הדדית" שמזמינה אזרחים לתרום מכספם או להעביר את כספי המענק ישירות לנפגעי המשבר • בין יוזמי הקרן: חמי פרס, רמי קליש, רותי אלון, מולי אדן, עימאד תלחמי, דורון לבנת וארגון 'מתן-משקיעים בקהילה'

גדי איזנקוט / צילום: יוסי כהן
גדי איזנקוט / צילום: יוסי כהן

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יעמוד בראש המועצה המייעצת של קרן חדשה בשם "הקרן הישראלית לערבות הדדית". הקרן הוקמה על ידי קבוצת אנשי עסקים ויזמים חברתיים במטרה לאפשר לאזרחים לתרום מכספם לנפגעי משבר הקורונה.

בין יוזמי הקרן, על פי ההודעה: חמי פרס, שותף-מייסד בקרן הון סיכון פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות; סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר מולי אדן, רמי קליש, רותי אלון, עימאד תלחמי, דורון לבנת וארגון מתן-משקיעים.

חמי פרס משקיע הון סיכון, שותף-מייסד בקרן פיטנגו / צילום: יורם רשף
 חמי פרס משקיע הון סיכון, שותף-מייסד בקרן פיטנגו / צילום: יורם רשף

בהודעה הוסבר כי מטרת הקרן, "להושיט עזרה מיידית לאנשים ומשפחות שמעולם לא נזקקו לעזרה ועתה, עקב המשבר הכלכלי האישי, זקוקים לתמיכה לקיום בסיסי". על פי ההודעה, "הכסף יועבר ישירות לחשבון הבנק או באמצעות כרטיסי קנייה למי שיאותרו כזקוקים לעזרה מיידית".

על פי הודעה שפרסמו, "יוזמי הקרן מתחייבים כי התרומות יועברו במלואן ישירות אל נפגעי המשבר, והן תהיינה מוכרות לצורכי מס. התרומות ינוהלו בשקיפות ובקרה על ידי ועדה מקצועית שתוקם על ידי ארגון 'מתן - משקיעים בקהילה', ויחולקו ישירות לאנשים שזקוקים להן. האיתור ייערך באמצעות שגרירי הקרן לערבות הדדית הנמצאים בשטח ובעלי תפקידים שנחשפים ומכירים את הנזקקים החדשים, ובשיתוף רשויות מקומיות, ארגונים חברתיים וארגונים מקצועיים, כגון איגודי המלונאות, המסעדות, האומנים ועוד".

"גופים עסקיים רבים ממגזר ההייטק ומחוצה לו, כבר נרתמו והבטיחו כי יכפילו את סכום הכסף שיתקבל מאלפי עובדיהם, עוד בטרם הפעלתה הרשמית של הקרן", ציינו בהודעה. "בין הארגונים הללו, נמסר, אפשר למנות את סודהסטרים, מיקרוסופט, פיטנגו, אפלייד מטריאלס, אדמה, אופטימל, אורבוטק, פריגו, נובה, באבקום ועוד". הפלטפורמה לניהול כספי התרומות היא של ארגון מתן, "המתמחה בחיבור בין העולם העסקי והשקעות בקהילה".

פעילות הקרן, כך הובטח בהודעה, "תפורסם באופן שקוף וברור, בזמן אמת, באתר אינטרנט ייעודי ", ותלווה בהתנדבות על ידי משרד רו"ח ארנסט אנד יאנג ומשרד עו"ד מיתר ושות'.

איזנקוט מסר בהודעה על הקמת הקרן: "אני שמח על ההזדמנות להיות חלק מיוזמה כה רחבה ועמוקה שבאה לסייע לנפגעי הקורונה בישראל. אנו ניצבים בפני מערכה אמיתית בחזיתות רבות ומסובכות, בריאותית, כלכלית וחברתית. לכן כל יוזמה אזרחית שמצטרפת ליוזמה ממשלתית היא מכפיל כוח חשוב".

חמי פרס מסר בהודעה כי "זו השעה לממש את הערך של ערבות הדדית, לא רק במילים אלא גם במעשים. ישראלים רבים הגיעו לפת לחם בעקבות משבר הקורונה וכולנו חייבים להתגייס לסייע להם, לצד מאמצי המדינה. כל שקל נחשב וכל תורם חשוב - גדול כקטן, ואנו מזמינים את הציבור לתרום כרוחב הלב ומידת היכולת. החברה הישראלית תמיד הוכיחה רוח נתינה בתקופות משבר ואנחנו נמצאים במשבר שסופו רחוק, אך נזקיו כבר עכשיו קשים מאוד".