"לא משנה באיזה שלב בחיים, כשלא מתאים תעשו שינוי"

נור זועבי, בת 33, בודקת תוכנה בסיילספורס • טווח שכר: 26-21 אלף שקל

נור זועבי, בודקת תוכנה בסיילספורס / צילום: ויקטור (ויקי) לוי
נור זועבי, בודקת תוכנה בסיילספורס / צילום: ויקטור (ויקי) לוי

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?
"אחרי פגישת עבודה בגוגל meet. בחברת דאטורמה ששייכת לחברת סיילספורס אני עושה עבודת QA, כלומר, אני בודקת את המוצר שלנו לפני שהוא יוצא ללקוח. אנחנו עושים ניתוח של תוצאות פעילות שיווק של חברות".

כמה זמן את בחברה ומה עשית קודם?
"אני פה שנתיים, ולפני כן עבדתי דרך חברת גליל סופטוור, שהיא חברת אאוטסורסינג".

איך הגעת לתחום?
"במהלך הלימודים, אנשים שהכרתי בהייטק אמרו לי שמאוד מתאים לי לעבוד ב-QA, כי אני מאוד מדויקת. החלטתי לשנות כיוון, ועשיתי קורס אוטומציה. התואר שעשיתי בטכניון הוא בכלל בהנדסת מים וקרקע".

 ופעם חשבת שבזה תרצי לעסוק?
"בגיל 17 לא באמת יודעים מה רוצים, במיוחד בחברה שלנו, שבה אין הרבה מסגרות שמכוונות ומכינות את הצעירים לאוניברסיטה. נרשמים לפי הציונים או לפי התכנון של ההורים. התחום נראה לי מעניין ולא באמת ידעתי מה זה, ובאמת כשזה כבר לא התאים לי, אז עשיתי שינוי. אני גם מעודדת אנשים שלא משנה באיזה שלב הם בחיים - תמיד אם לא מתאים להם משהו, שיקומו ויעשו את השינוי".

סיימת את התואר בהנדסת מים וקרקע?
"כן, היה חשוב לי לסיים. רק אחרי שאת מסיימת, את יכולה להיות בטוחה בהחלטה, אם זה באמת מה שאת רוצה. אני בחרתי לעבור להייטק, שזה תחום מאוד מבטיח ומגוון".

 תחום הבדיקות הוא ספציפי. יש דברים אחרים בהייטק שמעניינים אותך?
"בטח. QA הוא כרטיס הכניסה להייטק ואחריו את יכולה להחליט איזה תפקידים אחרים מעניינים אותך. יש תחומים מעניינים אחרים, כמו למשל ניהול מוצר. אפשר לעשות עוד קורסים ולעבור לתפקיד אחר, או להחליט שאת נשארת ומתקדמת כראש צוות וכולי".

איך נראה יום עבודה טיפוסי שלך?
"אין לי יום טיפוסי. מעבר לפגישות עדכון עם הצוות מנצרת ותל אביב, מאוד חשוב לי להכיר את תרבות החברה הערבית לאנשים שאני עובדת איתם, ולהיפך - להביא את תרבות העבודה של ההייטק לאנשים שאני מכירה בנצרת. ברמדאן למשל, יזמתי שנארגן תרומה לעמותה מקומית לנזקקים, כחלק מהערכים של החודש הזה. במקביל אני מקבלת פניות מהמשרד שלנו בתל אביב ליוזמות של התנדבות בחברה הערבית".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?
"באחד המשרדים של סיילפורס, או במרפסת של הבית - תלוי לאן הקורונה תיקח אותנו. אני כבר חמישה חודשים עובדת מהבית. זה מצוין. אם היית מציעה לי את זה לפני הקורונה, הייתי אומרת שאין סיכוי ואשתגע. עכשיו אני רואה שאפשר לשלב את העבודה עם הבית, בתנאי שאת יודעת לנהל את הזמן שלך. לצד פגישות שאנחנו עורכים, יש גם את הזמן הגמיש שלי".