קטע כלכלי | פודקאסט

גן העדן הכלכלי שהפך לכינוי גנאי למפגינים: מי את כלכלה אנרכיסטית?

אנרכיזם, אנחנו שומעים את המושג הזה שוב ושוב בשבועות האחרונים • אבל האם אנרכיזם הוא באמת מושגי גנאי? תלוי את מי שואלים • בהגות הפוליטית כלכלית היא נחשבת להצעה מעניינת ומיוחדת, גם אם לא ישימה • אבל מה זה בכלל? • האזינו

מפגין מסמן עצור בהפגנה בבלפור. האם הוא אנרכיסט? / צילום: Oded Balilty, Associated Press
מפגין מסמן עצור בהפגנה בבלפור. האם הוא אנרכיסט? / צילום: Oded Balilty, Associated Press

"הבוקר בא ואנחנו מתכוננים לצאת לעבודה. לחלק מאיתנו מדובר בסביבה לא נעימה, לא מאתגרת ולא מתגמלת. אז מדוע אנחנו עובדים? איך הכל התחיל?". בחיבור האנרכיסטי בולובולו, נותן המחבר האלמוני PM תיאור מעניין של גלגוליו השונים של עולם העבודה. ובחלקו השני הוא מציג מודל אוטופי לחברה אנרכית; חברה שמתנהלת ללא שלטון וללא משטר. האם זה אפשרי? כנראה שעדיין לא. האם זה מעניין? בהגות הפוליטית-כלכלית היא נחשבת להצעה מעניינת ומיוחדת, אך גם אם לא ישימה, אם כי מכבדת את המין האנושי. אז למה היא הפכה למושא לגנאי? 

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו ב ספוטיפיי , באפל פודקאסטס , בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל .