גמזו: "הפגנות יכולות לגרום להידבקות - חובה להפגין עטויי מסכות ובריחוק"

פרופ' רוני גמזו אמר הערב כי לא ניתן למנוע את ההפגנות, אך חובה לשמור על כללים • בנוסף, הוא ציין כי נושא הסגרים ברשויות אדומות נבחן בימים אלה

פרופ' רוני גמזו, מנהל המאבק בקורונה, אומר כי "מבחינה חוקית לא ניתן למנוע הפגנות, זה לא נתון למשא ומתן. מבחינה בריאותית הפגנות בהחלט יכולות לגרום להידבקות, כמו כל התקהלות. למי שאומר כי הפגנה היא זכות דמוקרטית, אני משיב - יש לך חובה להפגין בצורה בטוחה, עם מסכה, מבלי להסיר אותה, תוך שמירה על ריחוק ובלי להתחבק".

בשיחה עם כתבים חרדים, התייחס פרופ' גמזו לעובדה שיש קהילות חרדיות המסרבות להיבדק לקורונה. לדבריו: "הפיתרון הוא הגדלת אמון והסברה". הוא הוסיף ואמר כי תפקידה של התקשורת החרדית הוא להסביר את חשיבות הבדיקות.

במהלך השיחה טענו הכתבים כי בזמן שבו מגבילים אולמות ומסעדות ל-20 איש, יש חרדים שמתחתנים בווילות פרטיות, בנוכחות מאות, ללא פיקוח. על כך אמר פרופ' גמזו: "זה פשוט אסור. כל אירוע כזה גורם לעשרות נדבקים. כבר בגל הראשון התברר כי מקור ההדבקה מספר 1 הוא אירועי ספורט וחתונות. לכן אני זקוק לעזרה של התקשורת כדי להסביר עד כמה מסוכנות החתונות האלה".

על הטענה כי הציבור החרדי לא יכול לקבל את האיסור להתחתן במעמד 20 איש בלבד, הוא אמר בתגובה כי הוא מבין את הקושי העצום לקיים חתונות קטנות כאשר המשפחה גדולה יותר ושלא ניתן לאפשר קיום חתונות, במספרים גדולים יותר, במקום פתוח, מאחר וכל התקהלות יוצרת הדבקה.

על התחושה במגזר החרדי כי הסגר הוא עונש, השיב פרופ' גמזו כי היו רשויות מקומיות שביקשו לבצע הגבלות תנועה, כדי להקטין את האפשרות להידבקות. הוא גם ציין כי נושא הסגרים ברשויות אדומות, נבחן בימים אלה.