אחרי שנכווה מהקורונה: באפט ביצע רכישה חוזרת של מניות ברקשייר בלמעלה מ-5 מיליארד דולר

מדובר בהיקף המניות הגדול ביותר שחברת ההשקעות רוכשת בפעם אחת • שורה של חברות בפורטפוליו של באפט נפגעו מהמשבר והוא אף מכר בתחילתו את אחזקותיו בתחום התעופה • הרווח התפעולי של ברקשייר התאוויי ירד ב-10% ברבעון השני, אך הרווח הנקי זינק

וורן באפט. מכר מניות בענף התעופה, זיהה הזדמנות בשוק האנרגיה / צילום: Nati Harnik, Associated Press
וורן באפט. מכר מניות בענף התעופה, זיהה הזדמנות בשוק האנרגיה / צילום: Nati Harnik, Associated Press

ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי הודיעה היום כי ביצעה רכישה עצמית של מנויותיה במהלך הרבעון השני של השנה. החברה רכשה מניות בהיקף של 5.1 מיליארד דולר במאי וביוני. החברה רכשה מניות מדרגה B בהיקף של 4.6 מיליארד דולר ומניות מדרגה A בהיקף של 486.6 מיליון דולר. 

מדובר בהיקף המניות הגדול ביותר שברקשייר רוכשת בפעם אחת. הרכישה הקודמת התבצעה ברבעון האחרון של 2019, אז החברה ביצעה רכישה עצמית של 2.2 מיליארד דולר. 

הרבעון השני בצל הקורונה היה מאתגר לחברת ההשקעות של וורן באפט. בעוד שהרווח הנקי זינק, הרווח התפעולי של החברה נפגע. הרווח התפעולי ירד ב-10% ל-5.5 מיליארד דולר, לעומת 6.15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. 

הרווח הנקי של החברה זינק ל-26.3 מיליארד דולר, לעומת 14.1 מיליאד דולר ברבעון המקביל. זאת על רקע זינוק ברווחים מהשקעות - 31 מיליארד דולר, לעומת 7.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. 

ברקשייר האת'וויי מושקעת במספר חברות שהמניות שלהן קפצו מאז הירידות החדות במרץ האחרון. כך, מניית אפל - האחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר - יותר מכפילה את ערכה מאז ה-23 במרץ. ג'יי.פי מורגן עלתה ב-27% מאז אותה תקופה ואמזון קפצה ביותר מ-66%. 

חברת ההחזקות נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 509 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 8% במחיר המניה מתחילת השנה. ברבעון הראשון של 2020 היא רשמה הפסד עצום של 49.7 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 21.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2019. במהלך אפריל היא מכרה מניות תמורת כ-6.5 מיליארד דולר, רובן של חברות תעופה: יונייטד, אמריקן איירליינס, דלתא וסאות'ווסט. למעשה, היא מכרה את כל ההחזקות שלה בכל אחת מהן.